AEVENTYR!!!1!
Lite saker att fundera på är vad det ska vara för ton på äventyret.
- En hårdkokt detektivstory som går ut på att leta efter ledtrådar och hitta mördare?
- En lång vandring till en ödesdiger plats där vägen, liksom målet är farofyllt värre?
- En flykt, där äventyrarna behöver ge sitt allt för att inte bli fångade och/eller uppätna?
- En jakt eller kamp mot klockan där hjältarna behöver fånga och döda Lekkit innan han doppar Malom i flytande kväve?
- En skattjakt; l00t?
- Ett anfall mot en färstning som hjältarna ska hjälpa till och beskydda?

Good evening, good afternoon and good night. // Herr Söndag.
Det ultimata äventyret innehåller allt som är roligt för den som spelar. Men om jag fick välja vad som skulle vara det ultimata äventyret skulle jag nog välja någon form av dungeon crawling. Tänkt dig att alla skulle gilla det. Det skulle underlätta så sjukt mycket för alla andra.
Jag tycker att det är ganska jobbigt med äventyr. Jag tänker att jag och Ursula chillar nere i vattnet sen så kan någon komma och rädda mig!
Den där förra kommentaren var min
Mitt namn står ju inte!
Nu blir det här tredje saken jag skriver!
/Frustrerade blogg-hälsningar från magisterfredag
Fria val, episk story, kreativa lösningar krävs.
Det ska vara ULTIMAT! Lite som UA - kampanjen.
Vad som helst, bara det är coolt som faen. Gärna mycket valmöjlighet som spelare och kunna spela sin roll fritt.
Det ska vara knark raktigenom, lots of story backstory, filling story. Ancient backround, future, karaktärsutveckling. Mycket växlande mellan uriforisk glädje och total missär och all gråskala därimellan. Plus det ska ha många åter anknytningar till karaktärer man trodde försvunnit eller som man inte tänkt skulle vara vicktigt och lika så med platser och ting.