Årstider

Satt och kollade ut genom fönstret, funderade... kom på att jag inte gllar allt väder som inte är mysigt :P Tänkte vilken årstid är den bästa... ? så ja, det får bli frågan....

Vilken är din favotitårstid?

image61

Jag tycker att vintern är mysig när allt är snötäckt, när solen myser och det är ljust på dagen, när man kan åka pulka och leka i snön.. (men den är inte min favvo...)
image60

Sommaren är underbar när det är varmt och man kan bada hela dagarna, när det alltid är ljust och man kan vara ute sent utan att det blir läskigt och mörkt... (Men det är inte min favvo...)
image59

Hösten är jag inte så förtjust i. Regn, slask, lerigt, dystert... Och framför allt bara väntar man på vintern... Så nej, ingen favvoårstid här heller...Men...
image62

Våren! MYS! Älskar alla färger, allt blir bättre och bättre, varmare och varmare, vet inte varför men jag är alltid på bättre humör när det är vår. =D Men vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

På senvåren och sommaren är det lättast att ta hand om sin hud. Väljer det.

2007-12-26 @ 22:06:12
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag älskar våren och hösten för att då finns variationerna från att gå lätt klädd med endast en t-tröja. Till att behöva en tjockare höst jacka. Det finns mest variation under de här årstiderna vilket gör dem mer intresannta tycker jag. Plus att jag älskar temperaturen i växlande mellan varmt och kallt och aldrig ricktigt någon långvarig extrem hetta/kyla.

Om jag ska välja mellan Höst och vår får jag nog säga våren för jag fyller år då!!!

Kram kram

2007-12-27 @ 11:59:41
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Fröken Lördag

svår fråga...

gillar vintern för snön (om det nu kommer nån), kylan (=orsak till att sitta inne och mysa)och mörkret (=se innan).
Våren för att solen och att värmen börjar komma tillbaka, det blir liksom lättare att andas då.
Sommarn för värmen, solen, ledigheten och för att man har tid att bara slöa med kompisar.
Hösten för färgerna och för att man helt plötsligt har "rätt" att sitta inne och mysa och fika och titta på film och sånt^^

min favvo årstid varierar från dag till dag.
Idag är det nog våren!
när den där första värmen kommer när man kan sitta ute i t-shirt och njuta av solen och värmen. Typ en solig påsk uppe i dalarna. Det är den bästa årstiden för mig. I alla fall idag.

kram!

Fröken lördag

2007-12-27 @ 13:13:28
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Söndags Trollet

Hösten. finns inget bättre, då kan man klä sig i lite mer käder, men inte svättas. Du kan ha din skarf och inte svettas. Höstens färger är ju vackra också och jag trivs bland alla löv och regniga dagar. Hösten tycker jag påminer mkt om nytt liv. Eftersom allt dör och det byggs upp nya förväntningar på vilka blommor som ska växa fram och hur trädensgrönska ska förgylla sommaren nästa år.
Slask förekommer inte om höstarna längre pga global uppvärmning. Regnar gör det, men det är skönt att vakna upp och känna doften utav svalt regn. Ligga och försöka somna uder en regnig natt, då regnet slår föriktigt emot fönstret.
Det är också på hösten dem bästa kollektionerna kommer, inom modebranschen.

Kram!

2007-12-27 @ 13:56:26
URL: http://myspace.com
Postat av: Herr Måndag

Sommaren FTW. Då behöver man inte ha (så mycket) kläder på sig. Dessutom är sommarregn aeg och varje vindpust en välsignelse.

2007-12-27 @ 17:42:22
Postat av: Sire Friday

Jag ska vara så politiskt korrekt att jag säger att jag gillar alla årstider, vilket jag faktis gör, till och från.

Sommaren är härlig när man kan vara ute på mycket, man kan göra mycket som annars inte finns möjlighet till.

Vintern är härligast då snön ligger på marken och man kan spendera den med nära och kära, gärna framför en brasa eller liknande, då är det riktigt mysigt.

Hösten, från sommar till vinter, det är fint att se hur allt förändras, hur det som frodas faller och multnar, på sitt eget speciella sätt.

Våren, när allt kommer till liv, när snön smällter, fåglarna kommer tillbaka och solen slår hål i mörkret. Helt ärligt så är det den tid jag gillar bäst, ljusa färger, nya krafttag, och att ny kärleken ligger i luften. Jag längtar till Våren.

2007-12-28 @ 23:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0