Drömmar

En dröm, är något du upplevt under dagen, som du "återupplever" under sömn. Jag tror det är så. Att allt som hänt reflekteras i dina drömmar. Jag har en dröm som alltid kommer tillbaka.
Jag är i ett mörkgrönt rum med ett fönster i tacket. Fönstret har vita kanter med gråa inslag och blå himmel syns utanför. Jag ser rummet som om jag stod längst bort. I rummet står det en massa dominobrickor när den sista domninobrickan fallit, så skjuter jag mig själv i tiningen. Jag dör inte (för detta är omöjligt i drömmar) utan jag lever med ett hål i hvuvudet. Blodet rinne rlängst med halsen och allt är bara rent äckligt. 

Berätta om en dröm, som du funnit som obehaglig, äcklig eller rent utav vidrig... 
  

GOD JUL önskar jag och HELLO KITTY

Kommentarer
Postat av: Fröken Lördag

har haft en feberdröm när jag var liten om att bli jagad i en labyrint.
Allt är svart/vit samt att själva labyrinten "roterar", glov blir tak och tak blir golv... hemskt..
tack och lov har jag inte drömt den på länge...

2007-12-23 @ 22:05:04
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Kavaljer Tisdag

Normalt sett så älskar jag drömmar av alla dess slag. Hemska, galna, fantasifulla, underbara, fruktansvärda. För jag ser dem alla som en bra upplevelse. Jag har två tillfällen där jag har blivit ricktigt gripen.

Den ena har jag försökt skriva en del på eftersom den var jätte lång, vacker och underbart fantastiskt drömmlik och hade ett så gripande historia ända till slut slut. (tror det är den andra av två drömmar som jag vet har avslutats perfekt för när man vaknar)Den har fått mig att veta hur rädd jag är om mitt liv egentligen. För när man står och (tror att man) vet att man ska dö så finns typ ingen större panik i sammastund omfammnande av livetsslut. Jag tycker den här drömmen har varit en av mina bästa någonsin.

Den ändå dröm jag mått ricktigt dåligt efter minns jag väldigt lite av. Jag tror det är den enda drömmen jag haft på ca 10 år som jag fått ricktig ångest efter. Det mest facinerande var att det inte hände så mycket 'fruktansvärda' saker i drömmen. Utan det jag minns är ett stycke ur drömmen vilket verkar vara det som gjorde mig deprimerad efter jag vaknat. Det som hände var att jag hade gjort någoting som jag inte minns vad och var påväg hem till mig med en massa kompisar (jag tror det var en del från förra årets 'storliengäng', eftersom det var där jag drömde den här drömmen). Vi går av vid Zinkensdamm (tunnelbanan) och precis när vi går av så ser jag en person som jag tyckte om väldigt mycket vid den tidpunkten. Personen hade krympt till en 6-7 årings storlek och kropp och jag vet inte hur jag ändå kunde känna igen ansiktet eftersom jag inte hade sett personen som liten och i drömmen var det så verklighets troget som ett småbarns. Den här personen var med en något annat litet barn som var i samma ålder och jag vet inte varför men dem båda personerna beter sig jätte hemskt, är otrevlig som fan(beter sig dock som i orginal ålder (ca) fast i småbarns kropp). Jag går fram till personen och söker kontackt vilket jag typ inte blir ihågkommen alls och sen dissade de små barnen mig och sprang iväg.

Det är inte fullständig story men det är så mycket som jag kan minnas och jag märker hur luddigt allt är men av någon anlending blev jag väldigt berörd av den här drömmen vilket jag aldrig har blivit förut. Skräck brukar roa mig och konstigheter facinera mig men det här bara gjorde mig deppig.

Livet är bra drömlikt luddigt.

Have a X-mas

2007-12-24 @ 00:19:35
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Herr Måndag

En av de få mardrömmar jag haft handlade om att jag kröp runt i något sorts ventilations-/kloaksystem... jag var jagad av någon sorts skelettliknande varelser och var en utav en större grupp människor som var fångade av monstren...

Annars kommer jag sällan ihåg drömmar, synd då jag saknar drömmarnas absurdhet... Men att jag inte kommer ihåg mina drömmar betyder inte att jag inte upplever något som kan avspeglas under natten... Kanske bara att de inte är viktiga og att minnas...

Tål att tilläggas att jag förmodligen är dubbelt så gammal nu som jag var när jag drömde ovanstående dröm.

2007-12-24 @ 14:21:17
Postat av: Fröken Onsdag

Jag drömde alltid när jag var liten att Mitt hus brann ner. Alltid överlevde alla, men allt man ägde försvänn, alla minnen, alla saker och min gosekanin nini som betyder väldigt mycket för mig. Det var alltid lika hemskt, och jag minns att jag alltid grät när jag vakna, och kunde sen inte sova på resten av natten (vilket inte var så kul om jag drömde den tidigt...) Nu vet jag inte om jag skulle uppleva drömmen llika hemsk som inann men då var det fruktansvärt...

2007-12-26 @ 16:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0