Fredags Önskan

Hallå där alla ni glada.

Sent ute är jag såhär på fredags kvällen men det beror på att jag städat och sedan så var jag ut och åt med familjen. Men nu ska jag försöka ge er en fråga.

Jag fyllde ju 18 nu i onsdags, och jag började tänka på vad önskar man sig egentligen? Jag är ganska kluven i vad jag önskar mig ibland, men nu på sista tiden börjar det bli ganska klart. Så min fråga till alla här är

Om du kunde Få/Få göra vad du ville i hela världen, det ända som var ett problem var tid, vad skulle du göra då? Du hade alla pengar, alla kontaker och allt du behöver för att göra det, vad skulle du vilja göra?

Den som svarar att man vill ha fred på jorden tänker fint men tanken är att vara självisk nu!

Personligen så skulle jag ta mig tid tillsammans med någon speciell, och jag skulle göra äventyrliga aktiviteter, jag skulle klättra i berg, hoppa bungyjump, flyga flygplan och Segelflyg, åka skidor, skydiving, så mycket som jag bara kunde hinna med under dagen, sedan skulle jag bara vila och vara tillsammans med den här speciella på en trevlig platts. Bara ta det lugnt och njuta av att vara personen nära.

Med njutandes Önskningar
Sire Friday

image36image37image38


Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

När jag tänker efter vad jag skulle vilja göra om jag fick göra precis vad som helst men bara för en dag så står det bara still. För jag känner att jag inte skulle kunna finna glädje i bara en dag.
Jag känner att jag skulle behöva dela glädjen med så många som möjligt men jag vet dock inte hur.

Jo om jag skulle vara självisk på något sätt så skulle det vara att jag skulle få tillgång till musik och ljud som finns och kommer finnas i framtiden och få använda den utan att betala ett dugg för det.

Näe jag vet faktis inte. Jag känner faktis att det jag skulle ha mest glädje av skulle vara att ha vetskapen att har hjäplt en massa människor och skänkt glädje till dem.
Så förse världens alla människor med mat, logi och bästa möjliga läkar hjälp.
Eller att ha fått alla i världen att skratta och känna sig lyckliga med sitt liv.

2007-12-15 @ 00:57:20
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Fröken Lördag

håller med Kavalier Tisadag angående musiken..


((( men det som jag helst skulle göra ur själviskt synpunkt är nog att köpa en massa "jorden runt" blijetter och bjuda med er och resten på gruppen (och era familjer om ni ville det^^)samt min familj... de skulle nog va extremt skoj^^ ;P
men en jorden runt resa håller i sig lite mer än en dag... )))

en Dags självisk aktivitet jag skulle göra är nog att jag skulle baka med effie från ganska tidig morgon till eftermiddagen och sen skulle ni folket komma och vi skulle ha filmkväll och smaska på godsaker och ha det trevligt^^

men annars tror jag bara att riktig lycka kommer när man hjälper/gör nåt för andra på ett stort eller litet sätt...


kramar från en sjuk Fröken Lördag som irriterar sig extremt mycket på att man inte kan använda sig av kursiv/fet/underskrivet text i kommentarerna...

2007-12-15 @ 08:48:03
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Herr Måndag

Hade jag svarat; "att vara med Angela" hade jag bedragit mig själv. Jag hade bara saknat henne enormt mycket efter att den dagen tagit slu så det hade blivit motsatt effekt. (Hade det handlat om en månad så hade det ju varit annorlunda...)

Att utveckla ett riktigt bra spel på en dag är lika omöjligt som det skulle vara synd eftersom processen i spelutvecklingen ska vara långdragen, med många förändringar och tankar som byts ut under tiden...

Det jag helst skulle vilja skulle nog vara att se till så att alla människor/djur hade en riktigt bra dag. Inte nödvändigtvis extrem spänning utan snarare ett välkommet lugn som alla (i mitt scenario) skulle kunna ta till sig. Helt enkelt att låta hela världen ta till sig mitt tempo för en dag. Hoppas att det skulle bli bra.

2007-12-15 @ 15:24:47
Postat av: Kapten Torsdag

Jag skulle forma världen efter mitt eget tycke. Nu kanske ni tror att jag är jätteosjälvisk men det är tamejfan det mest själviska man skulle kunna göra. Allting som irriterar mig skulle jag förbjuda, och alla människor som irriterade mig skulle jag fängsla. Jag skulle ju självklart ge bort hälften av I-ländernas pengar till U-länderna, men inte av något o-själviskt skäl. Jag skulle bara så gärna vilja se minen på alla jävla finansmän. Förbjuda bensinbilar och varufrakt med flygplan är också en självklarhet. Inte för att vara osjälvisk, utan av sunt förnuft.

Till sist skulle jag göra så att ingen visste att det var jag som utfört dessa handlingar, göra mig själv till hyllad konstnär/tv-spelsutvecklare och bosätta mig på takvåningen på ett jättehäftigt runt höghus. Det har jag alltid velat göra. Appropå hus så skulle jag ta bort alla tråkiga betonghus och bygga lite mer intressanta hus med häftiga balkonger och gräs på taket, för det är skitsnyggt.

2007-12-15 @ 16:41:21
Postat av: Lekkit

Skulle önska mig att jag gjorde fred i hela världen, för då skulle hela världen stå i skuld till mig.

Vet att jag snott idén, men den är riktigt bra.

@Fröken Lördag: [i]Testar[/i] [b]om det[/b] [u]går.[/u]

2007-12-17 @ 00:49:27
URL: http://lekkit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0