Idag snackar vi om favoriter...

Så var det lördag igen...
På grund av sjukdom har jag inte vart så pigg senaste dagarna och det håller tyvärr i sig idag också. Så dagens fråga får bli mycket ofilosofisk och ganska tråkig...

1. Vilken är din favoritfärg? -Varför?
2. Vilken är din favoriträtt? -Varför?
3. Vad är ditt favoritgodis? -Varför?
4. Vilket är ditt favoritland? -Varför?
5. Vad är din favoritsysselsättning? -Varför?
6. ViIlket är ditt favoritbakverk? -Varför?
7. Vilken är din favoritfrukt? -Varför?


1. Mörkmörkgrå (koksgrå?) samt mörkturkos. Därför att jag såg ett garn som var io just den mörka nyansen som jag blev kär i. Och den mörkturkosa påminner mig om värmen. 
2.
  Just nu känner jag inte riktigt för att äta, men annars så vet jag att jag gillar Tandoori kyckling med jordnötter, ris och gröna ärtor, Mammas fisksoppa med saffran samt Bambi med hackebacke potatis och svampsås utan svamp...
3.
Favoritgodis måste nog bli choklad eller colanappar... beroende framkallande...
4.
 Sverige eller Grekland eftersom jag trivs extremt bra där. Tror att frankrike skulle komma med på listan om jag vart där lite mer...
5.
 Kramas, Gruppen, Baka... i den ordningen. För att det är mysigt... och att saker och mysiga är viktigast!
6. Hmmm... jag gillar Nygjorda Saffransbullar (inte lussekatter, utan sånna med mandelmassa i!) och Maryland Cookies... beroende framkallande.
7. Apelsin, Satsumas, Mango, Päron, Plommon, Vindruvor, Kiwi... m.m.  friska frukter som man kan äta flera av utan att det blir för mycket... 


Kramkram från en julstressad Förken Lördag som smittar kräksjuka på de som kommer nära...

image39

image40

image41image42


Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

1. Vilken är din favoritfärg? -Varför?
Jag skulle tro att det just nu är grön och isgrå. Fast tidigare har jag älskat röd och klein blå.

2. Vilken är din favoriträtt? -Varför?
Jag skulle nog säga Lasagne med en ricktigt bra sallad. För det finns så många olika lasagner och alla är underbara!

3. Vad är ditt favoritgodis? -Varför?
Rosa Sura bananer!! Det är ju självklart.

4. Vilket är ditt favoritland? -Varför?
Jag skulle nog säga Svergie, bara för jag älskar detta land.

5. Vad är din favoritsysselsättning? -Varför?
Att röra mig spontant och improvisoriskt (oftast) till musik.

6. ViIlket är ditt favoritbakverk? -Varför?
Just nu Degbollar. För att de är så lätta att göra och smakar helt gudomligt.

7. Vilken är din favoritfrukt? -Varför?
Nektariner! För färgen, konsistensen och smaken. Älskar det sötsura!
Fast psyssalliss (hur det nu stavas) är också balnd det bästa som finns, ända felet är att de är så små!.

2007-12-15 @ 14:02:35
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Herr Måndag

1. Vilken är din favoritfärg? -Varför?
Oktarin! Magins färg. (egentligen väldigt många färger, Vitt, lila, grönt, rött, blått och - för att ha på kläderna - svart.)

2. Vilken är din favoriträtt? -Varför?
En god salát med mozzarellaost är aeg.

3. Vad är ditt favoritgodis? -Varför?
Lakrits! (gärna salt) För att jag tycker att det är gott.

4. Vilket är ditt favoritland? -Varför?
Lyras Oxford. Ligger inte i vår värld men jag hade ju inte bangat på en daimon...

5. Vad är din favoritsysselsättning? -Varför?
Sex/skapa något. TV-spel eller vad 17 som helst.

6. ViIlket är ditt favoritbakverk? -Varför?
Pepparkaksdeg(?)^^ (Det bästa med julen!)

7. Vilken är din favoritfrukt? -Varför?
Päron. safftigt och sött. Håller visserligen med Tisdag om Physsalis. Mums filibabba.

2007-12-15 @ 15:37:52
Postat av: Söndags sjukling

1. Vilken är din favoritfärg? -Varför?
Natur- och höstfärger. För att det är jag. snobb.


2. Vilken är din favoriträtt? -Varför?
Något som inte får mig att spy.
För att jag inte har någon favvo rätt, så jag väljer det som jag kan få behålla.

3. Vad är ditt favoritgodis? -Varför?
Lakrits. Känns lätt och inte allt för mycket belägning på tungan och tänderna.

4. Vilket är ditt favoritland? -Varför?
England. Gillar centrala London med alla dyra mode affärer. Finns inget bättre att gå runt och kolla och prova kläder.

5. Vad är din favoritsysselsättning? -Varför?
Att ha uppnåt något. För jag känner mig hel och mår inte dåligt.

6. ViIlket är ditt favoritbakverk? -Varför?
Muffins. Stora ska dem vara med massa glasyr. mums! För man får unna sig något med riktigt mkt socker och kolhydrater.

7. Vilken är din favoritfrukt? -Varför?
Vindruvor. Finns inget bättre än vindruvor och riktigt god dilikates ost.

2007-12-15 @ 16:05:05
URL: http://myspace.com/preppyvictorian
Postat av: Kapten Torsdag

1. Vilken är din favoritfärg? -Varför?
Rödlila. Det är en färg som har otroligt många dimensioner.

2. Vilken är din favoriträtt? -Varför?
Svårt att säga. Antagligen sushi eller mina egna bacon-sallader.

3. Vad är ditt favoritgodis? -Varför?
Jag ogillar det mesta godis, men om choklad räknas så väljer jag det för det är sjukt gott.

4. Vilket är ditt favoritland? -Varför?
Känner att det är ganska svårt att favorisera ett land, hoppar över denna.

5. Vad är din favoritsysselsättning? -Varför?
Att skapa. Så att man känner sig kreativ.

6. ViIlket är ditt favoritbakverk? -Varför?
Håller nog med Söndagstrollet om muffins, men de ska
vara riktigt stora och saftiga med en massa god fyllning.

7. Vilken är din favoritfrukt? -Varför?
Bananer och mango. Kan inte välja en. Bananerna måste dock
vara råa. Bananer i matlagning och som smak på godis etc ogillar jag skarpt.

2007-12-16 @ 00:53:58
Postat av: Lekkit

1. Någon snygg färg, för att den är snygg.

2. Någon god mat, för att den är god.

3. Något gott godis, för att det är gott.

4. Något häftigt land, för att det är häftigt.

5. Något som är roligt att göra, för att det är roligt att göra.

6. Något gott bakverk, för att det är gott.

7. Någon god frukt, för att den är god.

2007-12-17 @ 01:45:07
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Fröken Onsdag

1. Ehmm, bara sådär spontant.. Blå. Men beror på vad man ska göra med färgen. För att det är en ljup o mysig färg som är fin i alla nyanser.

2. Afrikansk gryta med ris. För att det är ganska annorlunda, trött på all "vanlig" mat.

3. Lakrits!

2007-12-17 @ 21:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0