Jorden

Jag låg och funderade i går kväll när jag inte kunde sova... Jag tänker på det här med liv och sånt. Jag menar, för mig handlar allting om mig, allting som händer cirkulerar kring mig, jag är i centrum hela tiden. Varför är det så? Och finns det en mening med just mitt liv? Finns det en mening med att jorden över huvud taget skapades? Eller vad påverkar det världen om det finns en planet med varelser på som bara förstör allt. Kan en ensam människa veta det? Är alltihopa ödet? Kan man ändra på ödet? Det är antagligen så att flera av frågorna inte går att svara på. Men tänkte att jag ska ställa en fråga som är relaterad till mina tankar.

Tror du att världen skulle se annorluda ut om inte jorden fanns?
image48
och då menar jag jag inte, "Ja, det är klart den skulle, det skulle vara en planet mindre." utan snarare hur mycket har vi på jorden påverkat resten av världen? Det vore trevligt att på lite intressanta teorier på vad ni tor om frågorna tidigare i texten också, men inget man måste svara på.

Puss och Kärlek till er alla!



Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Oj vad djupa frågor.

Jag tror att unviversum inte skulle se så mycket annorlunda ut, utan vår planet. Men det sen kan man ju alltid tänka lite på "the butterfly effekt". Så då kasnke det har större betydelse än vad jag tror.

Men frågan varför allt kretsar kring en själv har jag också funderat på. Liksom vad är meningen med mitt liv.
Tjea jag tror jag vet vad det är för mig, det är att skapa kontackt och underhålla människor. Att sprida glädje helt enkelt, för det är då jag känner flest personer inkluderat mig själv som mår bäst. Det kan ju inte vara fel eller hur?

2007-12-19 @ 16:30:42
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Herr Måndag

Det är ju klart att allting kretsar runt dig. Det är DIN historia som DU upplever. Du är huvudpersonen i den. Det är så som jag ser på livet. En individuell historia för varje individ. Därför är jag, på sätt och vis, tacksam för alla motgångar jag har/får eftersom det ger mitt liv en bättre story. Oftast.

Ödet? Nej, det tror inte jag på. Ett Öde skulle betyda att det finns en Lekkit (god eller ond) som redan planerat allt, för alla. Inte så troligt enligt mig.

Jag tror egentligen inte att vår hemplanet skulle göra någon direkt skillnad. Sålänge vi stannar här påverkar vi nästan ingenting. Om vi dock inser att vi är parasiter och verkligen går in för det så kan vi nog komma en bit. Kanske korrumpera ytterligare en planet. Meningen med ett virus är ju att sprida smittan vidare. Om mänskligheten ska blomstra kan det inte finnas någon moral eller något medlidande för våran värd. Misstänker att en gyllene medelväg inte existerar.

Om man utgår ifrån att vi någon gång kommer att ha sugit klart på den här planeten och tar över flera kommer det ändå inte att spela någon roll. Det finns flera olika sorters virus. Vi kan inte vara ensamma om vår destruktiva natur.

Stor kram och mycket Kärlek tillbaka.

2007-12-20 @ 10:34:44
Postat av: Fröken Lördag

håller med Herr Måndag...

2007-12-20 @ 14:46:54
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Kapten Torsdag

Håller också delvis med Herr Måndag.

2007-12-20 @ 16:24:54
Postat av: Tjaaaa

Håller definitivt inte med Herr Måndag(utom dom två första meningarna).

2007-12-20 @ 17:08:48
Postat av: Lekkit

Eftersom att jag anser att världen ÄR jorden finns det bara ett logiskt svar. Klarar du inte av att räkna ut det förtjänar du inte att veta.

2007-12-20 @ 18:44:47
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Söndags Trollet

Håller inte med någon.

GOD JUL! XD

2007-12-23 @ 21:54:27
URL: http://myspace.com/preppyvictorian

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0