Lördag

Nu är det Lördag igen! =D
.. och dessutom är det jullov!!!!

mitt i denna glädje vill jag dock andas lite och få tid att tänka efter, och vad är då inte bättre än dagensfråga?!

lite negativ blir den kanske idag, men vissa saker går inte att undvika...


Vad händer efter döden? 

... en klassisk fråga som jag tror de flesta någon gång har funderat över...


Jag har nog en ganska "bekväm" tro om döden.
Jag tror att när man dör är det som att sova. Sova sådär tungt att nästan ingenting kan väcka en, men när man fortfarande är lite medveten om det som hände runt om en. Och det man upplever tror jag inte är alla detaljer, att bli begraven osv, utan mer "känslan" av att uppleva världen och allt som händer här utan att vara inblandad i det.
Total objektivitet. Typ. Tror jag...

image52





"Man ska leva livet så att man blir vän med Döden"  -Astrid Lindgren

Kommentarer
Postat av: Herr Måndag

Jag har två tankar/teorier angående döden/livet.

Den ena säger att när vi dör så försvinner vi bara, eventuellt blir en del av allting även om vi själva inte uppfattar det.

Den andra är tanken på reinkarnation utan tiden som begränsande faktor. Jag är d.v.s. alla (vilket såklart också betyder att t.ex. Fröken Lördag är jag m.m.).

Jag kan alltså vakna en morgon som mig själv, ta en macka med en skiva av mig själv på. inse att både jag och jag har gått till jobbet/skolan och sedan dra till min skola för att lära mig något av mig själv. På vägen dit kan man kanske se en själv sitta på en kvist och kvittra lite. Och så vidare.

Om det skulle stämma så skulle alla bestå av samma livskraft och det skulle i sin tur betyda att jag/du är det närmaste till gud man kan komma. Det är i alla fall min flumteori.

Stor lördagskram till er alla.

2007-12-22 @ 16:43:43
Postat av: Söndags Trollet

Jag vill inte sitta här och ha massa teorier utan jag tor att det på verkar HUR du dör.
Hur du dör reflekterar din ande. Om du sett ljuset eller fortfarandet är "bunden" till jorden.
Ex; Någon tar sitt liv. Antagligen blir denna person kvar som en spirituell bunden själ, eftersom anden har haft saker/mål i sitt liv, som inte blivit uppklarade (detta kan vara vad som helst till att den döde velat säga att den älskar någon till att vilja stänga av kaffekokaren. hehe). Iallafall, jag tror på spirituella väsen, gastar och spöken. Övernaturliga krafter. Jag älskar tanken utav att vara, inte som människan.

2007-12-22 @ 23:00:53
URL: http://myspace.com
Postat av: Kavaljer Tisdag

"Döden döden döden..." - Astrid Lindgren och hennes syrra, som öppningsfras på alla sina telefonsamtal med varanndra(för att slippa ta upp de ämnet mer under samtalet).

Jag vet inte vad jag tror. Det beror på dag och osv. Men jag kan nog säga att döden är mer en passage till något annat. Frågan är mer vad?

Vilket jag lever gjärna i fullkommlig ovisshet om.

2007-12-23 @ 14:44:16
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Kapten Torsdag

Min livsfilosofi är "Don't know, don't care."

2007-12-25 @ 23:18:06
Postat av: Fröken Onsdag

Jag tror precis som dig fröken lördag. Att Det är som att sova, precis innan man dör drömmer man antagligen (om man somnar in) och så får man ett bra och avslutande slut på drömmen och sen så kan man bara mysa ^^ gillar att sova...

2007-12-26 @ 16:34:08
Postat av: Tjaaaa

Man förruttnar.

2008-12-30 @ 09:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0