Lördag!

Jahaja, nu är det Lördag igen och det är (inte allt för ovanligt för årstiden)  alldeles grått och urrigt ute.
Jag kan i sånt här väder ibland krympa lite, tycka att man är dum, korkad, ful och jobbig. Det hör väl kanske till i att vara en människa men kul är det inte...
Dagens fråga blir alltså (förhoppningsvis) en självförtroende-stärkande fråga.


Vilken är enligt dig din absolut bästa egenskap?




Jag tycket detta är en ganska svår fråga. Det är enkelt att komma på negativa saker om en själv, men ganska svårt att komma på positiva, jag tror det är nåt undermetvetet som inte vill att vi ska hävda oss själva, att framställa sig själv som bra är nåt fult. det säger nog i alla fall mitt undermetvetna.
((Egentligen så är kanske det här en fråga som vi borde ställa varandra, eftersom det som sagt är lättare att komma på bra saker om andra än om en själv.))

Men om jag ska strunta i det undermetvetna så skulle jag nog säga att min bästa egenskap nog är, det något "tråkiga" snällhet.
I alla fall så känns det som det.



image66


Många Lördagskramar från en lätt förkyld Fröken Lördag


Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Mohahah det här har jag träning i skolan om, så jag har lärt mig en bra teknik för att se positivitet i sig själv. Det handlar mest om att inte tveka eller överväga när man kommer på något positivt om sig själv. Liksom får man idén av att man sprider glädje så ska man inte överväga det och tänka efter om man verkligen gör det, för har man först någon gång tänkt att man skulle kunna göra det så är det mycket som talar att man har rätt. Tveka aldrig om era positiva egenskaper!
Ett sätt att kontrolera om man behöver förbättra sin förmåga i att komma på bra saker om sig själv är en övning. Ta tid på 1 min, samtidigt skriv så många bra egenskaper om dig själv på ett papper som möjligt. Har du över 5st när tiden är slut, så är du ok i ditt tänkande. Mindre så bör du börja öva på det. Har du uppemot 10-12 så är du ricktigt bra.

Jaja min bästa egenskap skulle jag nog säga är antingen min kreativitet eller mitt positiva seende.

Hoppas ni tänker mer positvit om er själva i framtiden det är guld värt.
Kram kram

2007-12-29 @ 14:31:03
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Herr Måndag

Bra skrivet av Tisdag.

Jag värdesätter mitt lugna tempo och min positiva inställning till svårigheter högst av mina egn egenskaper.

Måste bara tillägga att Fröken Lördag har massor med bra egenskaper. Hon är lätt att tala med och har ett bra "intrigöga" (bra på att förutsäga saker i sociala sammanhang) för att nämna ett par.

Ha en god lördag!

2007-12-29 @ 18:02:31
Postat av: Söndags Trollet

Vilken är enligt dig din absolut bästa egenskap?

Mina egenskaper tror jag ingen frågar om efter som människor anser mig vara för annorlunda, men detta mina läsare och skrivare ser jag som min bästa egenskap. Att jag är annorlunda. Jag kan se saker som inte andra kan för jag är inte du och inte hon som står vid tunnebanans vita kant. Jag är min själv och min kropp, som jag lever i. Tillsammans med min kropp och själ har jag funnit mina egenskaper, men jag är bara 16år och inte vuxen än. Jag har ett helt liv framför mig, som ska fylla mig med egenskaper och vägvisning.
Jag skapas ut efter hur vår tid reflekteras på vår jord.

2007-12-30 @ 16:32:34
URL: http://myspace.com/preppyvictorian
Postat av: Kapten Torsdag

Jag har svårt att bli arg.

2007-12-30 @ 23:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0