Min söndags morgon, klockan 03:12 2 december

Hey!

Jag sitter här på en trästol i vårat data/hundrum. Ganska mysigt faktiskt med en kopp chai i handen.  Jag har funderat en del på hur min fråga ska formuleras, jag vet vilket ämne jag vill inrikta mig i, men har inte hittat en vättig formulering. Jag skriver och så får vi se vart min fråga lyder. 

Just nu tänker jag bara på att mådagen skall komma. Min kompis Malin säger alltid till mig varje söndag, att det är denna dag hon längtar tillbaka till fredag och att hon får smått ångest över det pluggande hon skulle ängnat sig åt, men som aldrig riktigt inträffade (vem har inte det).
När jag nu ändå sitter och babblar om sysslor, så skulle jag vilja att passa på och fråga: 

                                                                                                                

Brukar du storstäda rummet under helgen?  
 
//Söndags Trollet 
 


Kommentarer
Postat av: Herr Fredag

Vem har inte ångest över helgen som gått? Massa saker man borde gjort men inte har gjort... Men det är bara bita i det sura äpplet och försöka göra något. Jag försöker rättfärdiga det att jag inte gjort något i helgen med att jag har 38,5 graders feber, men det funkar inte om man har prov måndagen och tisdagen efter helgen :(

Städa? Joho, det brukar ju hända att man städar under helgen, mer eller mindre beroende på dagsform och om det händer något i veckan eller på söndagen. Är det dags för ett kalas så brukar det alltid vara storstädninig i min familj på söndag förmiddag. Annars så städar väl jag när jag orkar eller får städnings noja.

2007-12-02 @ 12:08:10
Postat av: Fröken Lördag

Jag försöker hålla mig till att städa lite då och då så slipper man storstäda... men inför jul/födelsedagar/gäster så är det klart att man städar lite extra och då dessa händelser oftast inträffar på helger så blir det oftast så att det storstädas på helger :P

och vad det gäller "ångest" det är klart att man har ångest på söndagar, det är juh en hel vecka kvar till nästa helg och en halv vecka kvar till Gruppen :P

2007-12-02 @ 12:14:27
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Herr Torsdag

Städa rummet? Aldrig gjort.

2007-12-02 @ 12:50:29
Postat av: Herr Måndag

Ångest över sådant... Inte så ofta. Städa rummet... Nästan aldrig... fast det är ju fortfarande inte Kettilstil på det...

2007-12-02 @ 22:01:36
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag har insett att vara nojig över att man inte har gjort något är bara dumt. Det går ju liksom inte att få det ogjort, eller? Lika bra att tycka om det man har gjort, och sen börja göra något nytt. Kanske blir rätt sak gjord den andra gången eller senare.

Städning kommer när man ser dammet ligga och det inte går att blåsa bort det längre för det bara virvlar upp nytta damm, eller när det är så mycket saker vid en plats att man inte kan se ursprungs ytan. Då får man damp och städar och sen inser att hela rummet behöver en städning.
Annars lever man i sin lilla bubbla av total klinisk renhet.

Sammanfattning: Livet sker nu och alltså inte vad du har missat för 5h sen. Dra lärdom av historia och städa när du inte står ut med att det är smutsigt längre.

2007-12-03 @ 23:05:10
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Fröken Onsdag

Det är sorgligt att behöva säga att jag faktiskt har det hyfsat städat på mitt rum eftersom att jag fortfarande är hemma o gör ingenting hela dagarna. Så de blir aoutomatiskt att man städar... oftast blir det mer städning unger helgen eftersom att jag (TYVÄR!!!) delar rum med lillasystern, och hon inte orkar städa på vardagarna. Men jag gillar när man får ha sina saker framme som man annars behöver ta fram varje dag. Onödigt. städa är jobbigt.

2007-12-04 @ 00:51:27
Postat av: Nonie

städning suger!!!!
Men med handen på hjärtat är nog mitt rum rätt shysst städat, om man lägger tillbaka det ma använt med en gång har jag kommit på att jag kan tillbringa mindre till till en syssla jag skulle vilja leja bort "STÄDA" nha* inget för mig...

Men som vanligt har man inget val
**SUCK**
Clean rug to u all *Nonie

2007-12-05 @ 19:05:33
Postat av: Lekkit

@Herr Torsdag: Kunde inte sagt det bättre själv.

2007-12-06 @ 02:45:13
URL: http://lekkit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0