Mycket-Att-Göra-Lördag

Sådär, nu är det lördag igen och tyvärr så  blir dagens fråga lite lätt ihopstressad då denna lördag varit/kommer att förbli lite lätt fullspäckad med måsten (svenska läxa m.m.) och saker jag vill göra (tryfflar!!!!)

Såhär lyder Dagens Fråga:
Om du fick en tidsresa till när du vill i historien, Vart skullle du åka? Vad skulle du se? Vem skulle du möta?



Om jag fick chansen skulle jag vilja (ej i turordning)
1. Träffa Jesus   
-Allmänt trevligt + att det vore kul att se hur han var "på riktigt"
2. Höra/Se "I have a dream"  talet Live
-Maffig känsla, tror jag nog
3. Se en Beatles konsert
-... skulle nog inte säga nej till att träffa dom heller...

image29

image30

Många kramar från Lördags Kossan

Kommentarer
Postat av: Lördags Kossan

känner mig extra "koig", byter därför namn :P

2007-12-08 @ 15:28:22
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Kapten Torsdag

Särskrivning på "Lördags Kossan".

Svår fråga. Jag skulle nog bege mig till antingen det glada 60-talet och gå på massa koncerter med Hendrix, 70-talet med Zappa eller nånstans 40-50-60-talet och glo på massa jazz.

Eller så skulle jag bege mig till modernismens högtid runt 30-40-talet och hälsa på Picasso och Dalí mm. Men i så fall skulle jag nog akta mig för Hitler.

Frågan är om jag skulle våga bege mig längre bak i tiden, det känns ganska läskigt. I så fall skulle jag nog hälsa på romarna eller se hur Gustav Vasa var (eftersom jag ska spela honom på scen, inte för att jag tycker han är speciellt rolig). Skulle kanske kolla hur Buddha/Jesus/etc var på riktigt.

Rent logiskt sätt vore det kanske smartast att åka längre bak i tiden eftersom nyhistoria finns inspelat på film.

2007-12-08 @ 17:07:30
Postat av: Söndags Trollet

Om jag fick chansen skulle jag vilja...
1. Åka tillbaka till 1435, då när Vlad den III levde.
2. Träffa mormor's mor.
3. Räddat min vän.

2007-12-08 @ 17:30:05
URL: http://myspace.com
Postat av: Kavaljer Tisdag

Ja skulle man få åka tillbaka vart man vill och när man vill på sätt som helst så skulle jag nog vilja uppleva stunden före och under "big bang" fast frågan är hur man skulle kunna finnas då.
Men annars skulle jag nog vilja träffa Hitler (möta personen i verklighet), Leonardo Da vinci (för att möta en av våra största genier) och Jag skulle också vilja se världens 7 underverk i deras glans dagar och miljöer.

2007-12-08 @ 18:15:16
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Fröken Onsdag

Svår fråga. JAg skulle;
1. Ta mig till medeltiden. Vet inte varför men har alltid velat vara där ^^
2. Åka tillbaka i tiden så jag blev liten igen, underbart att inte behöva oroa sig för något och att bara leka hela tiden!
3. Skulle ändra på en del jag gjort tidigare i mitt liv som jag fortfarande ångrar väldigt mycket.

2007-12-08 @ 20:03:25
Postat av: Sire Friday

Vad att göra... Problemet är ju det att åker man tillbaka i tiden skulle man inte kunna göra något utan att ändra på saker som skulle hända i våran egen tid, till och med att döda en mygga skulle kunna få farliga konsekvenser. Men om vi bortser från det skulle jag vilja göra följande:

Vara med om Slaget vid Lützen, ((Som åskådare då jag inte har något att göra i den Svenska hären))

Träffa Jesus, Hitler, Churchil, Jefferson, Da Vinci, Ceasar, Einstain och min anfader Vikingen Gylfe.

Vara med vid Talet "I have a dream." Har hört live inspelningar men skulle ha viljat vara där. Höra Churchils tal till den Engelska underhuset vid början av Andra Världs Kriget.

Listan går vidare, det finns mycket som jag skulle vilja se, monument som inte finns, tala med personer, höra tal och liknande, skulle kunna spendera mycket av min tid till att göra precis det. Jag är väldigt intresserad av historia. Men men.

Jobbig fråga då jag nästan kapar tråden om jag fortsätter. Tack ändå!

2007-12-08 @ 21:54:49
Postat av: Getsuyobi-kun

Snorsvår fråga. bakåt i tiden skulle jag antingen åka tillbaka så långt som möjligt och se "skapelsen" eller också åka ock se hur Angela var när hon var liten, innan hennes ex gjorde en Nico.

Annars skulle jag hellre se framåt. Men jag skulle hellre utöka min livslängd än resa framåt, man kanske missar något roligt. ^^ Eventuellt se mitt dödsögonblick om det vore möjligt, bara för att veta att det inte är dags tidigare än det är.

2007-12-08 @ 22:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0