Nyårsafton

Nyårsafton, en tid man firar eller flyr ifrån?

Hur känner du inför nyår? Känner du ångest, rädsla av att året blir det samma som förr? eller finner du dig i att saker blir bättre? och om fallet är så, att du är en av dem personer som ser nyår som en uppfriskande vind av att det nya året skall komma, berätta då för mig exakt hur kommer detta sig? Finns det inga motgångar?

Hoppas att alla ni människor där ute finner lyckan i det nya året och förstår hur mycket ni är värda att få skratta och le. Hoppas ni får leva era liv med lyckan vid er sida.

//Söndags Trollet




Kommentarer
Postat av: Fröken Lördag

Jag har nog aldirg riktigt kännt så mycket för nyår. Det är en kväll när alla är uppe länge och man får äta gott och sen titta på raketer på ballkongen...
Jag försöker att undvika att skaffa mig förhoppningar inför framtiden, det är så lätt att man blir besviken då. Inte för att jag ser på framtiden som någonting negativt, utan för att för mig är Framtiden neutral.
Jag hoppas förstås att nästa år ska bli bra... men vem göt inte det^^

kram
//Fröken Lördag

2007-12-30 @ 21:09:32
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Herr Måndag

I egenskap av relativ optimist tror jag att det nya året kommer att bli trevligt. Jo det finns motgångar men det som inte är värt att kämpa för är inte värt något alls.

(Ett tips till framtiden: Fokusera på en fråga, det är lättare att fokusera på. Eventuellt en, max två, följdfråga(or) och/eller be folk motivera deras svar. Frågorna blir lättare att formulera då och oftast mer lättlästa. Detta gäller inte bara Söndagstrollet.)

Stor kram.

2007-12-30 @ 23:39:12
Postat av: Kapten Torsdag

Jag har lite ångest för att tiden går så fort bara. Jag är fortfarande ensam, har inget jobba, har en massa grejer att göra som jag inte har gjort, etc etc etc.

Men om man skiter i att tänka på det så går allt bra.

2007-12-31 @ 00:14:51
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag känner glädje att tiden närmar sig framtiden *dah*. Men jag känner också någon slags 'rädsla' eller kanske vilja för att gå vidare i livet eftersom det är okänt. Men så känner man för det mesta som är okänt så.

Framtiden kommer bli ljus! så är det bara.

2008-01-01 @ 14:47:14
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Hannah

haha, Herr Måndag tror han vet allt värkar det som.

2008-01-05 @ 22:36:56
Postat av: Herr Måndag

Han vet litegrann i alla fall. Förutsatt att man kan lita på sina sinnesintryck.

2008-01-06 @ 22:58:12
Postat av: Hannah

haha!

2008-04-08 @ 23:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0