Öjö

Jag har inte haft tid att hitta på någon bra fråga tills idag (inte för att jag har lyckats med det förut). Men jag tänkte att jag härmar Fröken Lördag och kör på flera småfrågor. De ska, kom jag på nu, handla om musik. Svara på följande:

1. Snyggaste artisten genom tiderna. Både kvinna och man.

2. Den bästa liveshowen genom tiderna, eventuellt den du helst skulle varit på. (länka gärna till youtube om ni orkar)

3. Bästa låttiteln nånsin, och/eller bästa albumtiteln nånsin.

4. Bästa låten att ha som ringsignal.

OCH JAG VILL INTE höra något i stil med "nämen jag vet inte, det är så svårt att välja bara en....". Välj bara nåt för fan, om ni absolut inte kan välja så ta två alternativ. Men inte mer!


Mina svar (om ni är intresserade):

1. Kvinna: känns svårt att svara på då snygga kvinnliga artister har en tendens att vara skitdåliga, men jag väljer typ Alicia Keys i brist på annat.
Man: Bo Diddley, lulz.
2. Frank Zappas kända Baby Snakes-spelning när bland annat Terry Bozzio framförde Punky´s Whips. Eventuellt Woodstock, men det var ju en hel festival.
3. I Promise Not To Come In Your Mouth (låttitel)
4. Let´s Get it On med Marvin Gaye, det är den jag har som rignsignal nu. Kan inte tänka mig något bättre eftersom introt är både snabbt och episkt. Ni borde känna till den, ni har i alla fall garanterat hört den.

image49
Bo Diddley

image50
Frank Zappa

image51
Marvin Gaye

Puss och kram ifrån Kapten Torsdag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta var oerhört svårt då min kunskap gällande titlar , namn och liveshower är starkt begränsad.

1. Kvinnlig artist kan jag inte någon alls på rak arm som är riktigt snygg. Hello Saferide som är relativt söt får i brist på annat bli mitt svar.
Gällande snyggast man får svaret nog bli någon annan än Gackt.

2. Någon av Ninja Magics spelningar.

3. Speed of Ninja

4. Om man får välja delar av låtar så väljer jag refrängen ur Let's not fall apart av David & the Citizens. Den är alltid bra i alla sammanhang.

2007-12-20 @ 18:06:41
Postat av: Lekkit

1. Kvinna: I brist på annat får jag väl säga Aya Matsuura eller Ai Otsuka. (För vi vet ju alla vilka kvinnor som är snyggast)
Man: Kjell Höglund. Han är i alla fall jättehäftig.

2. Ingen som helst aning. Så det får bli Höglund igen.

3. Kramgoa Låtar 3 (Album)

4. In kommer Gösta.

2007-12-20 @ 18:55:45
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Fröken Lördag

...härmis ;P

1) Är usel på att veta hur artister/kändisar ser ut, så det är en riktigt svår fråga detta... efter lite eftertanke så får jag nog tyvärr passa på denna fråga...
2)Jag skulle juh inte sagt nej till att gå på nån av Beatles konserter, spelar ingen roll vilken ;)annars är "Concert for George" rätt bra http://www.youtube.com/results?search_query=concert%20for%20george&search=Search&sa=X&oi=spell&resnum=0&spell=1 ...
3)Svår fråga igen :P "Kåldolmar och Kalsipper" är dock ett rätt gulligt namn på en skiva... det får duga för tillfället i alla fall.
4)hmm... har inte ens den möjligheten på min mobil men om jag skulle få välja nån att ha skulle jag nog ha "While my Guitar Gently Weeps" dock varianten från skivan "Love". Gillar inte att ha "skrikiga" ringsignaler, fördrar lite lugnare sådana...

2007-12-20 @ 21:11:07
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Herr Måndag

(Ber om ursäkt för min enorma obildning vad beträffar musik.)

1. Kvinna: Misono (eller tjejen som skuttar runt i
VS videon i alla fall, vad hon nu heter).

Man: Flight of the Conchords! (De räknas som en eftersom de är skitsnygga tillsammans.)

2. Flight of the Conchords... Vore awesome att se dem live.

3. Jag gillar ju; "The Humans are Dead"...

4. "Lie Lie Lie" av Serj Tankian. Avgudar introt till den låten och det är ju ungefär det som man hinner höra... Har dock -
som Lördag - inte tillgång till sådant lyx...

(Kan inte folk hålla sig till NÄSTAN en enda fråga i alla fall? Då får man fundera mer på formuleringen för att få utarbetade svar. Bara en Måndags åsikt)

2007-12-20 @ 23:22:29
Postat av: Kavaljer Tisdag

1. Ja snyggaste kvinnan skulle jag nog säga är Katie Melua. Och mannen är svårare men jag säger huvud sångaren i My Chemical Romance, Gerard Way. Han har något som är lite annorlunda.

2. Jag håller med Herr Måndag i att det vore skit coolt och see Flight of the Conchords live!

3. Le Sacre du printemps - Fast det är mer ett verk än en sång. Så om vi menar låtar i den benämningen så skulle jag nog säga 'Parade'.

4. The Sore Feet Song - Perfekt intro, gillar hellre låtar som långsamt stiger i styrka än sådana som börjar med en 'smäll' så att säga.

2007-12-21 @ 12:28:39
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Nonie!

Jag har en fråga!
Jag vet att jag svarade på detta inlägg men kan inte hitta min kommentar!!!!!
Varför?

2008-04-08 @ 11:39:18
Postat av: Herr Måndag

@Nonie!

Antingen har någon (mot förmodan) tagit bort din kommentar eller så har den antagligen inte blivit ordentligt registrerad. Svara gärna en gång till. Bättre sent än aldrig.

2008-06-02 @ 09:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0