Ont!?

Hej på er alla Glada! Är sååå Ledsen att jag inte har hunnit göra det här förrens i sista minuten. Har haft så ont i magen att jag inte kunnat göra något efter att jag kommit hem från dagens promenad.

Eftersom det blev som det blev kände jag för att byta fråga från den jag först tänkte ställa till en annan. Känner att jag behöver höra saker som får mig att känna mig friskare.

Min fråga blir alltå:
Vad i ditt liv har gjort mest ont?

För mig har det varit två händelser.

image22

När min underbara farmor Dog...

image24

Och att åka Flygplan med Örininflamation. Det var den ända gången i mitt liv som jag haft minnesförlust pga smärta. Nu kom jag på att det måste ha gjort ganska ont när jag hälde en kanna nykokt kaffe över mig. men jag var så liten att jag inte minns det så jag antar att det inte räknas.

Du längtar jag efter svar! kramar på er alla! /Fröken Onsdag

Kommentarer
Postat av: Herr Torsdag

Oj, svåååår fråga!

Fysiskt ont är lite lättare att svara på så jag börjar med en sån: Jag har också haft öroninflammation, så jag har mycket empati för dig, Fröken Onsdag. Men mitt allra ondaste var nog när jag precis opererat ljumsken och var tillbaks i skolan. En klasskamrat till mig visste inte om detta och tänkte att det vore lite roligt att lekfullt knuffa ner mig till marken. Fy satan, det gjorde jävligt ont, men inte så ont så att jag fick minnesförlust eller något. Jag tror jag är ganska lyckligt lottad egentligen.

Pykiskt ont vet jag inte riktigt. Ibland får jag utbrott och blir superdeppig, men det är ingen speciell gång som varit extra hemsk.

2007-12-06 @ 00:37:39
Postat av: Lekkit

Vad som antagligen gjorde mest ont fysiskt var antagligen den gång jag åkte i full fart med en kick-bike ner för en ganska brant backe och styrpinnen helt plötsligt gick av. Kan tillägga att nygrusad asfalt gör väldigt ont att skrapas mot.

Psykiskt har jag ingen aning.

2007-12-06 @ 02:35:50
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Mr. Moonday

Förmodligen hade jag väldigt ont när jag hade öroninflamation medan min bror föddes. Jag bröt min högerarm när jag var sex år gammal... Det var mindre mysigt. Dubble Knee Drop är skitfarlig men armbrytet var nog värre.

Psykiskt... "Nicoincidenten". Är ungefär lika ledsen för att ha avbrutit Kapten Torsdags relation som jag är för att hon faktiskt var otrogen.

Då och då är det ganska jobbigt att Angela inte är här...

2007-12-06 @ 10:26:00
Postat av: Fröken Lördag

fysisikt... om man räknar ihop de cira 1000 öroninflammationer jag hade när jag var liten så har nog de gjort mest ont (men jag kommer inte ihåg de flesta av dem, så de räknas nog inte :P...) annars, när jag skar av mig lite av fingret härom veckan eller när jag hade bihåleinflamation, eller en huvudvärksattack...

psykiskt... att bli "övergiven" av sina kompisar är aldrig kul... eller när mina två farbröder och minfaster dog, fast då var det mest synd om pappa...

2007-12-06 @ 15:48:52
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Kapten Torsdag

Håller med Mr. Moonday (som för övrigt borde byta namn) om Nicoincidenten.

2007-12-06 @ 15:52:06
Postat av: Kavaljer Tisdag

Ont? vad är ont? Smärta är liksom default läget för min kropp så det kan ju inte vara ont :P haha.
Så vad är ont då?
Liksom kärlek kan göra ont. Men är inte kärlek det bland det vicktigaste vi har i livet? Så ont kan ju då inte vara som i benämningen ond och har gjort något [ont] ondskefullt. För kärleken är ju inte ond.
Näe ricktig smärta för mig är när man är sjuk och inte kan göra ett skit. Där ligger den verkliga tristessen och smärtan.

Helt klart ONT

2007-12-06 @ 21:11:44
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: hasselmus

när farmor gick bort i höstas och när morfar gick bort a year ago.
och när syster flyttade till norge och en av mina bästa vänner blev sjuk och var tvungen att flytta till finland för en tid.
sammanfattning: när nån när&kär försvinner från en.

2007-12-07 @ 10:29:15
Postat av: Fröken Söndag

Vad i ditt liv har gjort mest ont?

Min smärta är svår att förstå sig på och väldigt tung att handskas med. Jag lider av mycket psykisk smärta, som jag senare i mitt liv velat tagit fysiskt på (drömmen utav att försvinna).

Innan jag börjar berätta, så vill jag säga; Jag mår bättre. Alla som läser måste lova att inte nämna något efteråt. Tack!


Kyle, en mycket kär vän till mig tog sitt liv för ca: 1 år sen. jag tänder ofta ljus för honom. Mina msärtsamaste dagar har vart dem dagarna, då saker går mot mig. Som när något säger något som är mindre trivsamt eller bara kasta skit på en. Då brytter jag ihop. För jag behöver inte ta skit har haft för mycket i mina dagar. Det är, då jag bara vill ha Kyle hos mig känn hans andetag mot mina. Känna hur hans hjärtslag får honom att leva. Vill kyssa honom och berätta hur min dag varit. Jag vill leva med honom, min älskade! Jag kan liga och gråta i flera timmar och skrika efter honom, men han kommer inte höra. Jag gråter tills mina ögon svider, av längtan.


Att veta att man inte kunnat få säga - Jag älskar dig Kyle! en sista gång, är smärtsamt.
Än idag, vill jag säga hur mycket jag älskar honom och att jag vill hålla hans hand.


Kram!

2007-12-09 @ 00:28:28
URL: http://myspace.com/preppyvictorian
Postat av: bynjju

när australiienarna skinnflår merinofåren!

2008-02-25 @ 16:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0