Första frågan! Vilken OTROLIG press jag känner!

Ok... Här kommer den!!

Vilket cd/vinyl-omslag är snyggast respektive fulast? En svår fråga att svara på, här nedan följer ett par nomineringar från min sida.


image1

Totally awesome!

image2
Den här ÄR ju faktiskt snygg, helt ärligt!

image3
Det här är nästan min nummer ett! Det är bara synd att jag inte hittade baksidan, den är ännu häftigare.

image4
Här har vi ettt exempel på en ganska ful och osmaklig framsida.

image5
ÅH! Det här albumet är så bra! Just därför är det extra synd att det är så fult.

Sådär, nu är det er tur, försök gräva in i lillhjärnan och hitta era gamla minnen angående detta ämne!

Hjärtliga hälsningar ifrån Herr Torsdag!

Kommentarer
Postat av: Stina

Min favvosar är nog
The Beatles -"Revolver"
och
Santanas -"Santana"
båda svart/vita och med många detaljer.

En annan favvo är "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band", många detaljer där med^^

Ett bra omslag enligt mig ska vara välgjort, ha någonting att göra med musiken på skivan (eller bandet), helst ha mycket detaljer så att det tar flera gånger innan man upptäcker allt och sen är det kul om omslaget har någon mening eller bakomliggande historia.


Fulaste omslaget är nog på typ alla klassiska skivor + en massa dansbands skivor från 60-70tal (och framåt)... de du gav som förslag var i och för sig inte världens snyggaste heller :P

kramkram

2007-11-29 @ 20:24:57
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Petope

De som kommer med de sämsta omslagen gång på gång är ju helt klart "Absolut musik" seriern.

Annars älskar jag Anthony and the Johnssons med "I am a bird now".

2007-11-29 @ 20:50:32
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Herr Fredag

Håller med Stina om att det finns bra Beatles covers. Vet inte om de är bäst... Tycker att Eagles har gjort bra covers.

Fullaste jag sätt måste tyvärr vara några av de du visade upp. Tycker de är konstiga och väldigt.... Spec?

2007-11-29 @ 21:40:12
Postat av: Fröken Söndag

Cd/vinyl-omslagen väcker mycket känslor, iaf i min mening. Första kan jag se någonting "sektliknande" och religöst inriktad till hinduismen. Vad Jimi hendrix ville med detta vet jag inte, men jag gillar färgerna och föredrar surrealistiskt designade layouter. Den speglar inte exakt den hinduism som finns idag, mer "space" aktig. Tycker jag.^^
(jag orkar inte skriva, så här korta upplägg om alla bilder... Dem andra tre läggs ihop) *trött och för mycket koffein*
Dem andra omslagen, jag slängde min blick till gav mig inte så mycket (som den första), men jag diggar ju Frank Zappa. Han kan jag inte snacka skitsnack om. :D
Det finns en bild, som kan få mig att vilja komma tillbaka till Thors tid, den nordiska guda synen.
Det från mig inte att gilla den bättre, men den ger mig intryck utav sagor (det är allt).
Något som jag tror alla kan hålla med om är att bilden med den mörkhyade mannen verkar vara väldigt, "inte alls genomtänkt design". Jag menar, kunde vart bättre struktur och inte så nedtryckande. Jag skrattar, då jag ser bilden.
Jag tycker det verkar väldigt uppenbart vilken jag tycker om bäst. (min sömnbrist har påverkat mitt beslut).

Jimi Hendrix Axis bold as love är mitt slutgilltiga svar.

2007-11-30 @ 21:56:47
URL: http://myspace.com/preppyvictorian
Postat av: Nonie

Oj!!!
var har du hittat dessa sten plattor, är de tillåtna att säljas nu??
Jag vet att under delar av 70 och 80talet var en del av dem förbjudan...coolt....fast Zappa e' som nått som skaver..no like...

2007-12-01 @ 02:21:06
Postat av: Herr Torsdag

Ööh, va? Vilka av dessa var förbjudna? Jag kan inte tänka mig att det var Beatles eller Hendrix, och Pooh-Man fanns inte ens. Sen är det bara Zappa kvar och honom gillade du inte ens (vilket i sin tur är rätt dumt).

Vem är du föresten?

2007-12-02 @ 00:48:28
Postat av: Fröken Onsdag

Finns så sjuukt många skivomslag! Är det bara jag som har svårt att komma på vilka man gillar o inte gillar utan att behöve se, o då peka. Jag har inga favvoriter eller några jag hatar... Precis som med filmer, musik o sånt i den stilen.

Jag gillar iof när det är mycket färg, mycket man kan titta på o som du vet herr Torsdag, jag gillar när man själv kan fantisera o försöka lista ut vad det föreställer :)

Annars gillar jag omslaget till Vattenvisor :D

2007-12-04 @ 00:29:40
Postat av: Lekkit

Magician's Birthday av Uriah Heep har den helt klart snyggaste framsidan någonsin. Finns oerhört många fula där ute, så många att jag inte orkar leta reda på ens ett.

2007-12-06 @ 02:47:17
URL: http://lekkit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0