AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!

Det här var ganska nytt. En måndagsfråga som dyker upp på en tisdag. Det är helt enkelt resultatet av att skjuta upp saker och ting. Det ska förhoppningsvis inte ske igen. Nu.

Dagens fråga lyder: Vilken är den trevligaste överraskningen du fått på sista tiden?

Mitt svar: "The World Ends With You". Ett Nysläppt action-RPG till DS. Utvecklarna Squerenix har inte legat mig för varmt om hjärtat men The World Ends Withi You är väl genomtänkt och mycket väl genomfört.
   Undre skärmen används för att kontrollera en karaktär i strid medan du parrallellt styr den andra (på den övre skärmen) med styrkorset. Detta stridssystem avskräckte mig till en början men då man kan överge den övre karaktären och fokusera på den undre har jag välkomnat det med öppna armar.
   Grafiken är ytterst charmig (enligt mig i alla fall), liksom karaktärsdesignen. Som vanligt är jag dock inte så förtjust i Mlom... Både grafik och musik följer ett klart hip-hop-tema. Hip-hop... Men jag gillar ju inte ens hip-hop. Bara det säger en del om hur väl genomfört spelet i fråga är.

image179
Uppenbarligen Mike och Malom i mitten. Den övre verkar vara Errer och den till höger dennes sidekick. Hoppas att killen längst till vänster är Sigorion...

Det rekomenderas varmt.

Ser fram emot att höra om era myspys-överraskningar. MvH // Herr Måndag


Kommentarer
Postat av: Lekkit

Det faktum att det har börjat spelas Spoils regelbundet på Dragon's Lair och att vi även antagligen är med i deras 1337-kampanj.

Har inte spelat TWEWY så mycket, men det jag spelat var ganska tråkigt. Gillade inte stridssystemet, karaktärsdesignen eller utseendet över huvud taget.

2008-04-22 @ 12:52:12
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Sunday

Vet inte, brukar inte få så mycket överraskningar. Har tråkiga vänner! :/
Men man får väl överaska sig själv, vilket är extret tragiskt..

Kram!

2008-04-22 @ 13:58:30
Postat av: Lekkit

@Sunday: Var det där en utmaning?

2008-04-22 @ 16:30:19
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Kavaljer Tisdag

Det skulle jag nog se som några av mina födelsedags presenter som jag fick i lördags. Bland annat min nya Cowboy hatt och min Dans-Visionboard. Var helt oväntade och helt underbara ^^

2008-04-22 @ 17:33:03
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Kapten Torsdag

Samma art director som på Kingdom Hearts ser jag, och ofta Square-Enix inte ligger en varmt om hjärtat (även om de var varmare om hjärtat som endast Square).

Min senaste glada överaskning var... när Sunday kallade mig tråkig!

Skämt åsido, jag fick i måndags höra att jag inte hade någon lektion på morgonen på onsdag. "YEAH!" tänkte jag, för jag måste sitta uppe hela natten idag (tisdag) för att skriva en historieuppsats och det hade varit nice med lite sovmorgon dagen efter. MEN ICKE! Jag fick idag höra att sovmorgonen var inställd och att jag istället måste gå upp extra tidigt för att åka på ett studiebesök i Skarpnäck! Alltså vet jag inte om detta räknas som en trevlig överraskning eller inte.

Om inte så säger jag det plötsligt varma vädret.

2008-04-22 @ 21:40:29
Postat av: Kapten Torsdag

Art directorn är ju till och med Tetsuya Nomura kom jag på nu. Skaparen av CLOUD och TIDUS! YEAH!

2008-04-22 @ 22:41:57
Postat av: Kapten Torsdag

Åh, TIDUS är så BRAAAA!

2008-04-22 @ 22:42:36
Postat av: Tjaaaa

För alla gillar ju TIDUS!!!!11

2008-04-23 @ 11:58:21
Postat av: Fröken Lörda

... att våren har kommit hit och alla trevliga människor på Kavaljer Tisdags födelsedagskalas...

kramkram
//Fröken Lördag

2008-04-23 @ 13:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0