Födelsedag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej allihop!
Jag fyller 18 år på fredag vilket ska bli jätte kul.
Men jag har tänkt så mycket på att just ålderna 18 var den åldern som när jag var 5-7 lekte var nästan "vuxen". När jag var ca 10 år var åldern 18 som jag tänkte jag skulle vara stor och vuxit färdigt. När jag var ca 14 tänkte jag också att det var då jag skulle ut och arbeta och vara "mogen". När jag var 16 och vissa påpekade att jag var för ung för att gå ut, då fick jag höra, "Ja men det är bara två år kvar det går fort." Nu känns det som ingen av dessa framtids visioner stämmer, jag känner mig inte så vuxen, jag tycker inte att jag bör ha växt klart (för då får jag problem med att söka jobb), att se mig som "arbetande" har jag svårt att se (även om jag känner att jag skulle kunna arbeta) och de senaste två åren har inte alls gått fort när jag tänker på hur enormt mycket jag har hunnit med. Men ändå så känns det som det var igår som jag var 4 år och lekte Teenage Mutant Turtles.

Så över till dagens fråga:

Vilket pokémon ska vi be Fröken Lördag göra som tårta åt mig detta år??



Några förslag?
Charmander var förra årets mega hit. Jätte snygg var den och med en brinnande eldsvans också!


Jumpluff har det talats om ett tag nu som förslag.


image169



Cherrim vore kul att se. Liksom kolla på den färgglad och överlycklig, kan det bli mer jag?

image172
Dunsparce är ju bara för cool och vidrig och skulle passa perfekt.

Kom gjärna på med egna förslag, men tänkt också på att det ska vara möjligt för stackars Fröken Lördag att skapa tårtan också. Så pokémon med många detaljer utgår (ex. Empoleon).

Varma Hälsningar // Kavaljer Tisdag




Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Det är gulligt att du trots din höga ålder fortfarande skriver som en tolvåring.

Personattacker åsido. Nu är kanske inte jag den som vet mest om pokémans, men Whismur (om det är så det stavas) är min favorit av de "nya" pokémansen.

2008-04-15 @ 21:04:44
Postat av: Herr Måndag

Teenage Mutant NINJA Turtles!

Så, nu är jag också klar. Jag röstar helt klart på Cherrim utav de ovannämnda alternativen.

Ett annat alternativ som måste tas upp är Mudkip(!!!!11one!!1!). Eventuellt Bidoof, kanske ett lättare alternativ än Cherrim då det typ är en köttfärslimpa med små ben...

Personligen så önskar jag mig en Shuckle... Men det är ju en stund kvar...

2008-04-15 @ 22:38:44
Postat av: Lekkit

Finns bara tre svar; en shiny Seviper, Spiritomb och en shiny Spiritomb.

2008-04-16 @ 00:49:20
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Tjaaaa

Magikarp! Som använder hyperbeam(i form av ljus).

2008-04-16 @ 11:39:12
Postat av: Nonie

Oj!
Fröken lördag måste vara skillad för att kunna baka en sådan tårta, riktigt grym!
Varför inte my little Pony?
Dem är ju så söta så man smäller av. XD
/Kram till födelsedagsprinsen Nonie

2008-04-16 @ 12:27:31
Postat av: Sunday

Heey!
Tårtan som stina gjorde förra gången var riktigt awseome. Men glöm inte bort Robin som var med och dekorerade den i slutet. :D Grymt!!

TÅRTA...jaaaaa!!!!

Kram!

2008-04-16 @ 12:28:56
URL: http://myspace.com/preppyvictorian
Postat av: Fröken Lördag

Tack för att du kom ihåg att varna alla om detaljerna =) underlättar mitt jobb lite ;P

Själv skulle jag nog föreslå (ur ren baktekniskt synpunkt, nu alltså):
jumpluff
shaymin
voltrob
electrotode
Cyndaquil
hoothoot
gastly
sandshrew
quagsire
swinub
piloswine
chansey
ditto
igglypuff
Kakuna
Ev. Mew
Unown
Bronzor
Staryu
Luvdisc

? typ ;P

kramkram
//Fröken Lördag

2008-04-16 @ 17:08:51
Postat av: Emma

Go go Cherrim!! Suger dock att jag inte kommer kunna smaka på tårtan... ni får spara en bit till mig! Tusen grattispussar till dig Snows!

2008-04-16 @ 22:55:13
Postat av: Slem

Cherrim!

2008-04-17 @ 00:28:45
Postat av: Kavaljer Tisdag

Det verkar som flest har röstat på Cherrim (tyvär så verkar den inte vara med på listan från Fröken Lördag skrev). Så det är upp till Fröken Lördag att bestämma vad för sorts pokémon hon vill göra. Vad det nu än blir så blir jag glad för det ^^

Puuss och kjam på er allihopa!

2008-04-17 @ 08:06:02
Postat av: Sire Friday

Gör en Mew! Skulle vara väldigt coolt;) En rosa liten katt är det ju typ XD

2008-04-17 @ 08:53:45
Postat av: Fröken Lördag

Cherrim skulle nog funka... kanske ska höra mig för med min artdirecor Ankan först bara ;P

kramkram
//Fröken Lördag

2008-04-17 @ 12:18:36
Postat av: Tjaaaa

Jigglypuff för vinningen!

2008-04-17 @ 18:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0