Omröstning?

Det har på senaste tiden skett en del raderingar av folks svar på dagens frågor. Jag vill inte anklaga någon, inte nämna några namn och inte göra för stor grej av saken, men jag tycker personligen att denna form av censur (som mitt förra inlägg så passande handlade om) inte är särskilt önskvärd. Hela grejen med Dagens Fråga är, tycker jag, att det ska fungera som ett fritt forum. Svaren på frågorna är ju lika viktiga och intressanta som frågorna själva och eftersom det är sju personer som äger denna blogg så tycker jag att vi inte borde radera något om inte alla är ense om det.

Men alla tycker kanske inte likadant som jag, så därför är dagens fråga en omröstning:
Ska vi fastslå att radering av (någon annans) inlägg inte längre är tillåtet?


Dagens bild:
image176

Kram från Kapten Torsdag!

Kommentarer
Postat av: Tjaaaa

Det tycker jag definitivt. Skriver man något så tycker jag att man ska stå för det. Om man insåg att något man skrev blev lite fel så är det ju bara att skriva en kompletterande kommentar.

2008-04-17 @ 22:03:15
Postat av: Herr Måndag

"Det tycker jag definitivt. Skriver man något så tycker jag att man ska stå för det. Om man insåg att något man skrev blev lite fel så är det ju bara att skriva en kompletterande kommentar." - Tjaaaa

Håller helt och hållet med.

2008-04-17 @ 22:32:31
Postat av: Anonym

Beror på om personen ifråga blir ledsen eller skdad av det personen sagt. Men annars borde de få vara kvar.

2008-04-18 @ 12:33:36
Postat av: Fröken Lördag

allt ska få stå... om det inte bryter mot lagen det vill säga... typ hets mot fokgrupp...
Har själv blivit ganska irriterad på raderingarna och om det nu är så att man tycker så illa om något som nån skriver, Säg det till personen istället för att radera.
Ingen vill i "verkliga livet" bli tystad med munkavel. Så det vill man inte här på bloggen heller!
mycket bra frågat och påpekat (vad man en har för åsikter). Tack Kapten Torsdag!

kramkram
//Fröken Lördag

... kan btw lägga till att det blir cherrim som tårta (om inte allt går åt skogen det vill säga)

2008-04-18 @ 17:05:52
Postat av: Sire Friday

Har lagt en kommentar som inte har blivit publiserad. Av någon anledning. Men håller med.

2008-04-18 @ 18:16:38
Postat av: Fröken onsdag

låt det stå kvar! Om det sedan visar sig att någon kan ta illa upp kan vi gemensamt komma överrens om att ta bort det...

2008-04-18 @ 19:14:44
Postat av: Herr Måndag

"Beror på om personen ifråga blir ledsen eller skdad av det personen sagt. Men annars borde de få vara kvar." - (ingenting)

Man blir väl inte mindre ledsen eller skadad av något bara för att man tar bort kommentaren i fråga. Jag tycker som sagt att allt som skrivs ska få stå om det inte är så att skribenten insisterar med att ta bort det eller det bryter mot någon lag eller regel för blogg.se. Överhuvudtaget brukar jag tycka att det är bättre att ta upp att man blev ledsen/ skadad med "förövaren" i fråga, men alla tar ju problem på sitt eget sätt. No rights, no wrongs.

2008-04-18 @ 23:32:01
Postat av: Kavaljer Tisdag

Vah har det försvunnit kommentarer? vart?

Gud vad jag känner mig blond och blåst just nu. Men jag känner inte att jag har märkt några kommentarer försvinna. Vart har detta skett?

Btw. så självklart ska saker få stå. I ALLA fall som kan tänkas. Dumt att tysta ner om saker som skett utan att resonera kring varför det har skett.

Tjea jag har ju egentligen ingen anning om varför man tagit bort kommentarer så jag vet ju inte vad tillfället har varit. Men freedom of speech borde gälla här också tycker jag.

2008-04-18 @ 23:54:29
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Anonym

Hej! kom in på er blogg av en slump, jag tänkte på det som Fröken Lördag sa. tycker hon överderiver när hon säger: "Ingen vill i "verkliga livet" bli tystad med munkavel."

Om jag ska svara på frågan.. hmm.
Jag tycker inläggen i bloggen ska väl få stå, om man inte bryter mot lagar. samt att man inte ska vara elak för elakens skull. Håller lite med någon där som skrev anonymt.

Kram Kram! Johanna

2008-04-19 @ 00:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0