Rum

Hej allihop, nu efter födelsedags firande så har jag blivit lite lätt förskyld och varit hemma en dag. Jag har nu spenderat mesta tiden i mitt rum. Någon jag har suttit och funderat på är hur jag har byggt upp mitt rum. Allt från när jag valde färgen på väggarna till vad för saker jag har på mina hyllor och väggar. Något jag insåg är att jag kan verkligen känna mig personlighet i rummet. Det är strukturerat med där det mesta har en specifik plats, men det kan se ut som väldigt rörigt och slarvigt ibland. Det är färgglatt och med mycket saker i sig fast samtidigt rumsligt och stort. Jag älskar det samtidigt som jag hatar det, eftersom jag både har byggt upp det själv och eftersom jag lever med det varje dag så har jag lärt känna det "lite för bra" så att säga.
Men nu under lördagen (och delvis söndagen, eftersom folk stannade tills runt 15.00 nästa dag) där jag firades så fick jag bl. a. en enrom dans-visionboard (som var helt fantastisk) av några klasskamrater, ett litet kollage om mig inglasat och en hel del saker till som jag inte hade väntat mig. Sen så köpte jag äntligen 3 tavlor av Kapten Torsdag på söndagen som jag länge velat köpa. Så nu har jag fått en massa saker jag skulle behöva få upp på väggarna i mitt rum. Dett är en massa färg, ny inspiration och energi till rummet som jag hoppas få upp på väggarna snart.

Ens egna rum är väldigt personligt så hur är ditt rum uppbyggt?
(Ex: Har du slängt in saker efter tidens gång, är allt perfekt noga planerat eller har det "bara blivit som det blivit". Har du en massa nostalgiska saker runtomkring dig eller gömmer du undan sådant? Mublerar du rummet ofta? Eller ser det ut som det alltid har gjort? Kanske har en röd tråd som går igenom hela rummets uppbyggnad? Kanske har en röd tråd utan att tänkt på det?)



 Tjea mitt rum är grönt, fullt mer färgade små prylar, tavlor/affischer, böcker, gosedjur (mest gosedjurs grisar i olika former som okuperar hela rummet), massa nostalgiska saker, en massa skräp som jag tänker och tror att jag "någon dag kommer ha användning för" (vilket många gånger har stämt). Man skulle säkert kunna leka i mitt rum i timmar (eller rättare sagt jag skulle kunna göra det) och hitta enorma mängder minnen som är gömda på en massa olika sätt. Rummet satte grundformen med loftsäng, soffa, Tv (+tvspel), skrivbort (med dator) och hylla bakom det. Sen har det bara proppats in en massa saker och bytt plats på småsaker. Men stort sätt så är det samma rum som när jag först började bo i det.

Varma Hälsningar // Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Mitt rum är i grunden vitt, grått och rött. Detta på grund av att jag i början köpte en massa möbler för att matcha min tapet som i sin tur är köpt för att matcha min Dalí-litografi. Man skulle alltså kunna säga att mitt rum bygger på den tavlan.

Sedan dess har jag mest slängt in saker jag tycker är snygga lite då och då, även om jag har försökt hålla det ungefärliga färgschemat och den stil som rummet bygger på. Hursomhelst så gillar jag mitt rum väldigt väldigt mycket trots att det ibland kan vara väldigt stökigt. Det som jag kommer sakna överlägset mest när jag flyttar hemifrån är mitt rum, men å andra sidan har jag tänkt fixa mitt kommande rum i ungefär samma stil.

2008-04-22 @ 22:50:43
Postat av: Tjaaaa

Mina rum har blivit som dom blivit för att jag skulle få maximalt utrymme. Nya saker har hamnat där dom fått plats.

2008-04-23 @ 09:52:48
Postat av: Fröken Lördag

efter myyyyycket tjat från min sida på mina föräldrar så gav de med sig så jag gjorde om mitt rum förförra sommaren, målade väggarna röda (älska) och flyttade ner min säng (från nästan takhöjd, typ som Kavaljer Tisdags) till lite över midjehöjd (min säng ligger ovanpå ett par skåp ifrån ikea, så jag har gott om förvaring under sängen).

När jag tänker efter så är de flesta möbler jag har i mitt rum från mormor och morfar eller i alla fall inköpa av dom till mig.
Min garderob (som är ett pågående måleriprojekt och har varit det de senaste 4 åren), min sekretär (älska sekreetärer! bra mycket både snyggare och praktiskare än skrivbord) samt mitt datorbord + stolar (som kommer ifrån mormor och morfars landställe, fick dom när de sålde huset :(... )
+ en billybokhylla och en HOL (både från IKEA).
Jag har en del snmåhyllor där det står en massa småsaker på, allt ifrån konfirmationsfoto och andra foton till rese minenn och allmännt onödiga och söta saker.

Jag gillar i stortsett mitt rum även om det alltid finns en del saker som man vill ändra på. (just nu behöver jag städa lite + rensa bort en del av de där onödiga grejorna. Plus att jag gärna slänger ut min halv trasiga CDspelare då den just är halv trasig + att jag aldrig använder den... då får jag dessutom en hel hylla till i bokhyllan att fylla på med arkiverade böcker)

kramkram
//Fröken Lördag

2008-04-23 @ 13:25:02
Postat av: Izla

mitt rum är inte personligt överhuvudtaget.
Ljusgröna tapeter och vita möbler ( vid möbler menar jag säng skrivbord garderob byrå och bokhylla) och grönt påslakanset. på mitt skrivbord har jag ingen plats för att göra läxor, min dator och tv tar upp den platsen. sen är det också ständigt stökigt, det är så svårt att komma på vad man vill ha på sig på morgonen att det slutar med att alla kläder ligger på golvet.

2008-04-23 @ 22:30:23
URL: http://izlaismyhomegirl.blogg.se
Postat av: Herr Måndag

Inget av mina rum är helt mitt eget. Jag har delat rum med min lillebror (just precis, han med musklerna) i större delen av hans liv. På grund av detta är inredningen inte riktigt min.

Uppe hos pappa är vårat rum uppbyggt av skräp i stora drivir på skrivbord, som i sin tur står under loftsängar. Detta främst för att vi bott där hela våra liv och vi inte haft hjärta/ork att kasta bort det hela.

Nere hos mamma bor jag i ett blått rum med kläder överallt och med ett par loftsängar (OMFG! genomgående tema!) uppe i taket. De möbler som finns på golvet pryds oftast av kläder. Min loft säng hos mor är det närmsta till eget rum jag har. Däruppe har jag myspysläslampa, en hylla med nostalgiskt skräp från mitt förflutna (duh), en vacker säng och en plåthylla bredvid huvudändan av den. Dessutom ligger större delen av alla "club Nintendo magazine" staplade i en vacker lite hög där inte sällan mitt DS ligger på laddning som min väckarklocka.

2008-04-23 @ 23:52:57
Postat av: Dennis (Monsterkaka/Tonårsskalle)

Haha! Det var så lite så! Men visst är vi inte vackra? ... inte, eller i alla fall inte jag =P

2008-04-24 @ 21:47:14
URL: http://metrobloggen.se/tonarsskalle
Postat av: Axelius

Mitt rum är ganska simpelt, vita väggar och tak, kohud på golvet. Väggen mot fönstren är täckt av en svart bokhylla med div böcker och prylar, som även tjänar som nattduksbord åt min säng (allt som oftast obäddad).
Har även ett litet runt bord, samt en svart syntetskinnskontorsstol (fylld med div kläder och en soft-airgun) kvar från när jag hade min dator i ett av fönstren (nu står den på matbordet i vardagsrummet).

Inte mycket mer än så.

2008-04-25 @ 18:46:31
Postat av: Något Odefinierbart

Mitt rum går i blått och vitt och NEJ det är inte för att jag har finskt blod i ådrorna. Nog ska det bli lite omtapetsering nångång när man fått ett jobb.
Tre vita garderober, ett tråkigt omålat skrivbord (ganska praktisk trots utseendet) Tre bokhyllor proppfyllda med böcker!
Alla de finaste gosedjuren. :3 En fåtölj och ett akvarium.
Sen har jag även de nyinflyttade, Daisy och Mortimer..men ja, de är ju inga inredningsobjekt.

2008-04-26 @ 11:43:30
URL: http://effieyoshi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0