Vi är Pågång! Vi är Laddade, Vi är Tända! Fredag igen!

God Kväll på er alla, och välkommen till den bästa dagen i Veckan!
*Trumma*
Precis, min Fredag!

Nå, vidare till frågan som ska fylla ut tomrummet för dagen, håll i er allesammans, nu skjuter vi av det!

Vad dagens Fredagslåt för dig? Och Varför?

Min är Tomas Ledins "Vi är pågång!", ((Texten här nedan)) Jag tycker att det känns som den perfekta låten för en Fredags kväll, nu är vi pågång, och ikväll kan allt hända, allt kan ske och inget är omöjligt. Just nu känner jag själv att jag behöver något som kan pigga upp mig, jag behöver vara med i "fighten" och behöver komma igen. Jag måste skjuta ifrån mig det som drar ner mig och tynger mig. Slå mig fri. Det är Fredagslåten, för mig!

Smäckra Avskedd
Sire Friday
image159
"Vi är på gång
Vi är laddade, vi är tända
Vi är på gång
Ikväll kan allting hända

Måndag, tisdag, onsdag
torsdag och fredag
Går jag mest och väntar på att veckan ska ta slut
Sekunder springer, timmarna går långsamt
Jag tittar otåligt på klockan
Snart ska vi dra ut

Vi är på gång
Vi är laddade, vi är tända
Vi är på gång
Ikväll ska allting hända
Vi ska löpa linan
kasta loss
Det finns inget slut
Ingenting kan stoppa oss
Vi är på gång

Måndag, tisdag, onsdag
torsdag och fredag
Går jag runt och drömmer
Spanar i det blå

Du ligger lågt och väntar
men känner hur det kommer
Förväntningarna stiger
Du, nu måste vi gå

Vi är på gång
Vi är laddade, vi är tända
Vi är på gång
Ikväll ska allting hända
Vi ska löpa linan
kasta loss
Det finns inget slut
Ingenting kan stoppa oss
Vi är på gång

Vi är på gång
Vi är laddade, vi är tända
Vi är på gång
Ikväll ska allting hända
Vi är på gång
Vi är laddade, vi är tända
Vi är på gång
Ikväll ska allting hända

Åh-åh-åh"

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

"Tro Och Tvivel" av Håkan Hellström från hans nya album 'För Sent För Edelweiss'

2008-04-04 @ 19:36:45
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Sunday

Den perfekta Fredags-mys låten:

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=fbGkxcY7YFU

2008-04-05 @ 13:12:43
URL: http://myspace.com/preppyvictorian
Postat av: Fröken Lördag

Tears dry on their own av Amy Winehouse, I Can't Keep It In av Cat Stevens eller Let it Be av The Beatles...

//
Fröken Lördag

2008-04-05 @ 21:49:39
Postat av: Herr Måndag

Vi älskar dig allihopa Sire Friday, men GRAMMATIK!!!! Tycker att vi alla bör skärpa vår grammatik en aning speciellt vad beträffar själva frågan.

Så, nu har jag klagat klart. En låt som alltid går hem hos mig och som får mig att tänka på mysiga fredagar från mitt förflutna är: The return to innocence av Enigma.

2008-04-07 @ 09:13:34
Postat av: Kapten Torsdag

I fredags lyssnade jag mest på Tal Tal Heights ifrån Link´s Awakening. Härliga minnen.

2008-04-07 @ 09:29:18
Postat av: Karolin

En del v mitt hjärta är ändå bäst! :)

2008-04-20 @ 16:36:47
URL: http://karolinnordstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0