zzzZZZZZzzzlördagzzzZZZZZzzz

Dagens fråga får bli kort då mitt Internet lägger av till och från (oftast lite hela tiden) och att min dator verkar ha lust att hänga på trenden att vara extremt jobbig.


Jag kom precis hem från Bagerimässan där jag var tillsammans med mitt "nyfådda" jobb. Innan vi åkte dit var det självklart lite jobbande att göra.

Jag är alltså ganska (= extremt) trött... gick upp 5 i morse (hade sovmorgon!!!)

På grund av min trötthet (och lite annat) kan jag tyvärr inte komma på Kavaljer Tisdags teateruppspel ikväll.

Men för att lösa mitt trötthets problem kommer här dagens fråga:


-Vad är ditt bästa tips för att bli pigg?



I mitt fall, just nu, tror jag dock att bara sömn kan lösa det. Men i vanliga fall brukar en promenad, äta nåt och eller en dusch vara perfekt för att vakna till och bli lite piggare.



image181




Ha det underbart!

Kramkram

//Fröken Lördag





P.S.

Vi får inte heller glömma att Gratulera Izla på hennes 20e födelsedag, som råkar vara idag (om jag nu skrivit upp rätt datum i almanackan).
Grattis!


Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Att le! Gör det gärna mot dig själv i en spegel eller
mot en annan person fungerar också då man förhoppningsvis får ett gensvar av leende.

Synd att du missade det, det var riktigt fantastiskt. Blev mycket bättre än vad jag hade väntat mig.

Grattis Izla ^^

Kramar
// Kavaljer Tisdag

2008-04-27 @ 01:40:51
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Izla

Wow! Tack!! :D

mitt bästa tips är nog att ringa och prata med någon man tycker om som man inte har pratat med på länge. då blir man pigg och glad.

2008-04-27 @ 10:40:34
URL: http://izlaismyhomegirl.blogg.se
Postat av: Herr Måndag

Yes! jag kom ihåg rätt. Hade skickat ett gratulations-sms om jag haft numret och pengar på kortet... Grattis i alla fall.

Och så var det frågan ja... Mitt bästa knep för att pigga på mig är äta mat, dricka juice och sova. Om du fortfarande är trött rekommenderas lite mer sömn. Du behöver inte göra allt. Ta det lugnt, det fixar sig.

2008-04-27 @ 18:34:23
Postat av: Axelius

Kaffe ^^

Mycket och starkt. Bra också att ta en macka eller något annat med energi som varar lite längre.

2008-04-27 @ 21:26:52
Postat av: Tjaaaa

Att sitta upp. Det hjälpte under bondmaratonet. Tyvärr anser jag mig inte vara den person med mest erfarenhet av att inte vara trött.

2008-04-27 @ 23:31:02
Postat av: Kapten Torsdag

Att höra glada nyheter är typ det bästa.

Förlåt så sjukt mycket för att jag kallblodigt glömde min fråga i torsdags. Det kommer jag att göra bot för med två frågor nästa torsdag.

PS. Grattis, Izla.

2008-04-28 @ 08:26:53
Postat av: Axelius

"Postat av: Tjaaaa
Att sitta upp. Det hjälpte under bondmaratonet. Tyvärr anser jag mig inte vara den person med mest erfarenhet av att inte vara trött."

Knarka koffeintabletter verkade som det funkade också :P

2008-04-28 @ 12:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0