Hungrig!

Sådär ja, jag hakar också på den pånyttfödda trenden att börja skriva frågor igen! =)
Så idag blir det en Lördagsfråga för ovanlighetens skull.

Sitter här och är jättehungrig, kom precis hem från jobbet (eller ja för en timme sen, men jag orkade inte resa mig ur soffan när jag väl satt mig där...) och har inte ätit sen klockan var 5, alltså för ca 9,5 timmar sen.
Därför är jag extremt hungrig.
Men jag är också alldeles för lat för att faktiskt laga någon riktig mat åt mig (plus att middag serveras om typ tre timmar så jag vill ju inte bli för mätt).
Har precis slängt i mig en kopp te och tre digestivekex, funderar på att äta samma fast i större mängd så fort jag har lagt ut det här , men jag är inte riktigt säker.

Så snälla hjälp mig!
Vad ska man äta när man är jättehungrig men ändå inte vill äta för mycket?
Det får jättegärna passa bra till måltidsdrycken Te och inte ta för lång tid eller vara för krångligt att göra? Gärna lite speciellt också, inte bara En Macka och En Kopp Te...
Och vad är ert bästa mellanmål annars? Utan mina skumma krav.




kramkram
//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Jedipojken

En riktit stor smörgås med massa mums på

2008-08-09 @ 20:29:53
Postat av: Kavaljer Tisdag

Frystabär och lite yoghurt i en skål så har man ett pefekt mellanmål! Går på ca 1-3 min beroende på hur ens kök är utformat.

2008-08-09 @ 20:36:24
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Lekkit

Jag brukar faktistk inte äta så mycket annat mellanmål än mackor. Egentligen borde du ha ätit något större direkt när du kom hem. Frukt är ett ganska bra mellanmål om man inte vill äta mackor. Man blir visserligen inte jättemätt, men det funkar. Själv brukar jag antingen köra på fil och müsli, mackor eller riktig mat när jag är hungrig. Sen kan de flesta nog vara överens om att min livsstil inte är den bästa för hälsan.

2008-08-10 @ 15:12:45
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

Jag brukar ofta köra på kombon banan + macka. Är jag jättehungrig kan jag även ta en skål yoghurt till.

2008-08-10 @ 16:39:25
Postat av: izla

ett ord: pannkakor.

2008-08-10 @ 18:43:20
URL: http://izlaismyhomegirl.blogg.se/
Postat av: Kapten Torsdag

Filet Mignon. Mwoa!

2008-08-10 @ 23:07:58
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Herr Söndag

M-m-m-macka med teee! ^^



Digestivekex fungerar till en viss mån men det är ju ingen höjdare för hälsan. äter inte sällan en ostkaka till mellanmål om min far köpt hem det. Annars kan jag rekomendera "Vad-som-helst-som-inte-är-fisk-och-finns-i-kylskåpet" och Bearnesesås. ^^ Varför inte fattiga riddare? Lite bökigare än macka men det är inte långvarigt mättande men energi för stunden.

2008-08-11 @ 16:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0