Inte för att det gör er någon skillnad.

Här kommer det hux flux en söndagsfråga. Bara för att hjälpa er stackars arbetslösa, nattlevande varelser vill jag dock påpeka att det egentligen är tisdag.

Igår Blev jag utsatt för farbror Freuds syndrom. Jag fick en ny arbetspartner som är något äldre än vad jag är, kvinna, fysiskt tilltalande och jättetrevlig. Vi satt och pratade om livet universum och allting (inte boken, tyvärr) när vi kom in på körkort. Som somliga vet har jag ingen plan på att skaffa körkort för att jag anser att det sista vår planet behöver är ytterligare en bilförare. Då kom hon med kommentaren; "Men tänk dig när du sitter där med fyra barn och inte har någon bil... Ni kan inte ens åka på husvagns semester." Då kom mäster Freud in när jag svarade; "Men, vem har sagt att vi ska ha fyra barn?" Oops. Jag tror nog att hon hörde det men accepterade det som den felsägning det var, hon låtsades i alla fall inte om det. (Sön)dagens fråga lyder således:

Vad var den roligaste freudianska felsägningen du gjort? (Berätta gärna så utförligt som möjligt för att fånga komiken i ögonblicket.)

Jag hoppas på att få höra (eller tjaa... Läsa) lite roliga och pinsamma saker som jag inte redan hört.

En underbar gestaltning av Sigmund Freud.

Ha en trevlig dag, även ni som sover bort den. // Herr Söndag.

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Otroligt rolig berättelse, men tyvärr har du en fråga som i stort sätt är omöjlig att svara på om man inte går runt och antecknar alla sina felsägningar. Just nu kommer jag inte på en enda, men om jag skulle göra det så återkommer jag.

2008-08-13 @ 17:08:47
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Lekkit

Jag har sovit och funderat på frågan en hel dag efter det. Jag kan fortfarande inte komma på ett svar på det. Vanliga felsägningar gör man ju flera gånger om dagen (förutsatt att man pratar med någon), men riktiga freudianska felsägningar är det ont om. Vad jag kan komma på.

2008-08-13 @ 21:56:42
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

Ditto.

2008-08-14 @ 10:16:04
Postat av: Herr Söndag

:.(



Om någon kommer på en rolig felsägning är den fri att ta upp det här också. Det kanske höjer svars-ration. Kanske.

2008-08-14 @ 12:33:02
Postat av: Anonym

ooh, så nödvändig fråga..

2008-08-17 @ 20:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0