Lördag

Idag kommer det faktiskt en lördags fråga på en lördag!
Dock (återigen) en ganska kort en, eftersom jag är på vägg at lägg mig.

(BTW, nån som vill byta dag med mig?)


Vilken person/organisation beundrar du mest?

Jag har alltid beundrat FN, och länge har det varit (och är än idag) en personlig dröm för mig att jobba inom den organisationen och göra saker som faktikst gör skillnad.
Men ju äldre jag har blivit desto mer har jag förstått att FN inte är den helt opolitiska "vi vill hjälpa hela världen" organisation som jag länge hoppades att den skulle vara. 
Så nu har den drömmen svalnat något, Även fast jag fortfarande beundrar mycket av det FN uträttar och de "eldsjälar" som faktiskt finns och som jobbar där.
Så numer är den organisation som jag beundrar mest nog Läkare Utan Gränser. Såg en dokumentär här om dagen om deras jobb i sudan med flera länder. Det dom gör är verkligen beundransvärt.  

En person som jag alltid har beundrat är (det något uppenbara) Nelson Mandela. Mest för att han inte gav upp utan fortsatte hoppas och drömma och kämpa.
Plus att han ser väldigt trevlig ut.




  

kramkram och ha det så bra!

//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Just nu är det nog Gosho Aoyama, som lyckas hitta på nya spektakulära mordhistorier hela tiden.

2008-08-31 @ 00:18:19
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaa

NINTENDO

2008-08-31 @ 00:45:29
Postat av: Tjaaaa

Det är antagligen Shigeru Miyamoto. Vill upplysa om att Tjaaa är en bedragare som inte vet hur många an det är i Tjaaaa.

2008-08-31 @ 01:14:26
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Lekkit

Var är Conan när man behöver honom?



(Fast det var ganska roligt gjort av bedragaren)

2008-08-31 @ 05:28:19
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Jedipojken

Mina brorsor

2008-08-31 @ 12:22:37
Postat av: Fröken Lördag

... wow jag såg att min stavning var ganska underbar i det där inlägget... skyller på att jag var trött

2008-08-31 @ 17:36:39
Postat av: Herr Söndag

Förmodligen min egen mor.

2008-09-01 @ 08:28:58
Postat av: Kapten Torsdag

Bara sådär ur huvet kan jag komma på Frank Zappa som jag bara blir mer och mer fascinerad av.

2008-09-01 @ 18:06:50
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: suckerforspacesofia

Djurens rätt är bra! Och Morrissey, han har räddat många liv I belive.

2008-09-01 @ 19:32:55
Postat av: Kavaljer Tisdag

Hmm... jag har haft svårt att komma på något svar här faktis. Men jag kom på nu att någon jag beundrar mycket just nu är min pas de deux partner i en dans jag gör just nu. Hon är otroligt stark, smart och duktig person som alltid finns där när man behöver henne.

2008-09-01 @ 20:43:03
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Fröken Lördag

såg en kort glimt av nån dokumentär eller nåt och nu måste jag också lägga till Anna Lindh.

Inte för att jag kanske alltid höll med henne politiskt, men som männsika och politiker var hon väldnas bra.

2008-09-11 @ 20:22:07
Postat av: Teh Axelius

FN antagligen



Och mitt framtida jag :P

2008-09-25 @ 22:13:32
URL: http://axelius.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0