Osynlig

Vad är ditt tips att göra/se ut när man vill bli sådär osynlig och genomskinlig och liksom bara smälta in i bakgrunden?

Jag får den känslan ganska ofta, speciellt nu på jobbmornarna när man åker tunnelbana från slussen till vällingby klockan ca 6 på morgonen.
Jag brukar ha ganska svårt för folk när de är fulla och vill prata med en och när det är främlingar och man är fast på en tunnelbana är det ännu värre.
 

Näst intill Panik för lilla Panikiga Fröken Lördag


Så mitt tips är att låtsas som det regnar, hur mycket  liv/stök/sång/dansande/kräkandes som än pågår runt om en gärna undertiden man läser eller lyssnar på musik, helt enkelt för att man inte blir tillräckligt intressant då. Om man inte har otur. Har man otur så är nog det bästa att svara med ett vänligt(!!)  "ahamph" (och ett litet leende) och vända sig där ifrån. Eller bara inte fatta vad de säger... Då ger de flesta upp.





Tack för mig och ha det bra!
kramkram 
// Föken Lördag 

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

ignorera till max. Vänd inte ens huvudet även om det låter som "jag vet inte vad bakom" dig. Ge folk ingen uppmärksamhet så kommer de inte att ge dig någon ;)

2008-08-17 @ 00:17:50
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Lekkit

Var självsäker men inte kaxig.

2008-08-17 @ 13:48:04
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det där lätt "inte" alls typiskt svenskt av dig..X'D

2008-08-17 @ 20:36:14
Postat av: Herr Söndag

Möt inga blickar. Lyssna gärna på musik (alternativt ha hörlurar så att folk tror att du lyssnar på musik). Ha inte på dig något plagg som Kettil skulle kunna tänka sig att ha på sig.



Där! Du är osynlig, svårnådd och typiskt svensk. Grattis! :P

2008-08-18 @ 12:57:32
Postat av: Lekkit

D:

2008-08-22 @ 19:14:24
URL: http://lekkit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0