Vinst eller förlust?

Som vanligt är det söndag på måndagarna. Igår spelade jag ett figur spel mot ett par kompisar. Jag förlorade alla matcher jag spelade men det kändes ändå inte som riktiga förluster. I ena matchen gjorde ett riktigt trevligt drag som motståndaren inte förväntat sig och i andra matchen slog ut en av mina motståndare. Att jag sedan gjorde några fatala missar som gjorde att jag inte vann kommer liksom i andrahand.
En av mina pjäser. Relativt skitfarlig i närstrid.

Så... Har du någon gång vunnit när du egentligen förlorat? Berätta gärna närmare.

Hoppas du haft en trevlig helg och vunnit så mycket som möjligt. // Herr Söndag.

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Hahah jag vann idag över några killar från min skola i Super smash bros. (N64). Tydligen så hade någon tagit med sig en tv och ett Nintendo 64 till vårt omklädesrum idag vilket skapade lite matcher mellan lektionerna. Hursom så kör jag Jigglypuff och alla andra kör Kriby, Ness och Pikachu. Alla klampar ner på att Jiggly är sämst. Hursomhelst så vinner jag stort och går ifrån med ett stort leende och extra confidence boost. Hursom det här var inte frågan.



Jaa... jag har nog en massa men jag kommer inte på någon bra just nu. Men en skulle jag nog säga att mitt zeldarollspelade ute på alfreds landställe med lite folk var väldigt kul även om jag fick typ i slutet hälften så många poäng som den som fick näst sämst poäng. Vi hade ett smygar uppdrag och det jag typ gör är att jag försöker smyga in och blir typ upptäckt och börjar döda allt omkring mig på de mest sjuka sätt som möjligt. Bland annat att försöka göra ett delfinhopp (jag var en zora) från en brunn och rycka ner fiender för att dränka dem (och "kolla på dem när de dör"). Det gick ju sådär. Men kul hade jag iaf.

Dock så var det kanske inte någon tydlig "förlust" som i ett parti schack. Men kul var det.

2008-08-25 @ 22:50:08
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Lekkit

Tror nog inte att jag någonsin förlorat i det spel som Herr Söndag nämnde. Mest för att det är ett spel som går ut på att ha kul. Sen har jag spelat en massa matcher i Pokémon som slutat med en egentlig förlust, men som jag ändå ser som någon form av vinst för min egen del.

2008-08-26 @ 01:00:02
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kapten Torsdag

Jag anser också att allt som man spelar för skojs skull vinner man i så länge det är just skoj.

2008-08-26 @ 02:00:06
URL: http://todaysquestion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0