Vuxen puxen

Igår fick jag känslan att jag skulle kunna delta i OS i grenen Vuxenpoäng. Jag hade satt in inte mindra än 20 184:- på ett plusgirokonto (vilket hittils är mitt livs största bankärende), jag hade varit på jobbintervju och jag hade skrivit på ett kontrakt! Det sistnämnda ser jag nästan som mest vuxet. Kontrakt liksom! För min framtida lägenhet givetvis:

Dessutom blev jag idag väckt av ett telefonsamtal som berättade att jag hade ett jobb. På McDonalds, men ändå. Heltid! Jag brukar inte göra smileys men... :)

Dagens fråga är alltså passande: Vad är det mest vuxenpoängiga du gjort?

//Bostadshyrare Torsdag

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Hmm... det måste nog varit när jag gjorde en överföring på 25 000kr från mitt konto till ett annat. Det kännsdes ganska mäktigt att kunna göra. Haha (Det var stipendie pengar om det är någon som undrar)

2008-08-28 @ 19:44:15
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Lekkit

Flytta hemifrån.

2008-08-28 @ 20:38:50
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Herr Söndag

För mig väger det nog emellan att ha jobbat en hel sommar och ha flugit till England själv för besöka en älskarinna...

2008-08-28 @ 20:40:14
Postat av: Fröken Lördag

Alla mina sk. "hemmafru" intressen brukar klassas som vuxenpoäng.



Annars tror jag inte att jag har fått några än.

2008-08-30 @ 19:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0