Selfpromotion -Vad heter du?

I detta internetsamhälle som vi alla lever i idag, uppkommer hela tiden situationer där man måste skapa sig ett namn att använda. Och att använda sitt eget "riktiga" namn är ju kanske inte alltid så smart, men framför allt är det inte särskillt roligt. 
Bara här på bloggen använder vi ju små fina nicknames, och nästan vilken sida man än är på behöver man skapa sig ett användarnamn.
Så...


-Vad heter du? Och Varför heter du som du heter?


Själv har jag två namn, plus den här på bloggen, som jag alternerar mellan, Storasyster och En Liten Varelse.
Började från början med Storasyster, men upptäckte efter ett tag att så fort jag skulle skapa en användre på en svensk hemsida var namnet redan taget. Det var då En Liten Varelse dök upp, som jag efter en lååååång nattlig diskusion på msn hade tagit mig och börjat ha som namn där.
Så that's me.
Who are you?


fick bli en selfpromotion bild för mig idag :p


kramkram och ha det bäst!
//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Herrn

Mitt vanligaste alias är Sigorion. Det började med att en lågstadiekompis kallade mig för "Sigge". Jag stavade fail och fick det till "Sige" och blev glad då det passade fint som namn på hjälten i spel, där man bara fick välja fyra tecken. Jag insåg sedan mitt misstag och bytte ut e mot o. Sedan började jag intressera mig för fantasy och annan litteratur. I och med det modelerade jag om "Sigo" till ett lite mer fantasy-klatchsigt; "Sigorion". I efterhand kan jag inte undgå att se Orion-delen i namnet och tänka på mina annfäders mytologiska berättelser.



På senare tid använder jag även Orm. För att jag heter det.

2008-12-20 @ 20:22:38
Postat av: Jedipojken

Har varit jedipojken sen typ två år kanske? vi spelade starwars d20 och jag hade gjort en jedi guardian, som var en liten pojke, så folk började kalla honom jedipojken och sen så började ett fåtal människor kalla mig jedipojken

2008-12-20 @ 20:38:21
Postat av: Magisterfredag

Sjunde - hade precis sett Bergmans sjunde inseglet



Durumvete - en hyllning till min gamla hemkunskapslärare Gunilla Katz som pratade om pasta med överengagerad röst. Dessutom var allt på skånska



superduperkille - superdupersofie och jag



Eis - glass på tyska



2008-12-21 @ 01:49:16
Postat av: Kavaljer Tisdag

Ojojojoj ska vi bara ta användar nicknames? eller ska vi ta med allt som vi kallas?



[Sida - "Namn"]

Qx.se - "Toxic Wish" eftersom det var 2 av mina favorit moves i pokemon förut (lol).

Smogon.com - "Petope" vilket kommer från när jag spelade Baten Kaitos (ett visst rpg-spel till GC) så får man döpa sig själv där vilket jag försökte komma på något nytt kul som kunde passa spelet, vilket blev Petope. Sen har använt det i ett antal fler spel som karaktärs namn.

Bilddagboken (vilket jag aldrig är inne på) - Spiders web (kanske är utan ett mellanrum) kommer från en låt av Katie Melua.



Sen sist men inte minst!

MSN! - " :@ A Red Drop of Water ^o)" Vilket jag inte har en anning om var det kommer ifrån. Tror det var en bild jag såg som inspirerade mig.







2008-12-21 @ 12:47:03
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Tjaaaa

Milom - Härstammar från min första lajvroll.



Omnislash - Det jag heter på lan.



Mike - Ascoolt hjältenamn som framförallt är fyra bokstäver långt.

2008-12-21 @ 17:52:45
Postat av: Lekkit

Lekkit: Det hela började någon gång för ett antal år sedan. Jag hade träffat några glada Warhammerspelande pågar på Gotland. Vi hade beslutat oss för att spela en kampanj där våra generaler skulle vara någon sorts avatar för oss själva. Jag spelade vid den tiden endast Skaven (råttmän), som alla har namn som Snikkt, Thrask, Skeerin etc. Jag kastade om bokstäverna i mitt riktiga namn (Kettil) och fick då Lettik. Jag beslutade mig för att byta ut ett t mot ett k och flytta runt bokstäver lite mer. Resultatet blev Lekkit. En feg liten råtta som inte klarade av att göra någonting själv. Något år efter det insåg jag att jag behövde ett ordentligt namn som jag kunde använda i spel. Jag tänkte då tillbaka lite och kom att tänka på Lekkit. Det var där någonstans det började.



Jag misstänker att de flesta här känner till arketypsindelningen som jag och somliga andra här på bloggen använder oss av, så jag tänkte inte bli långrandig och förklara allt för genomgående, men Lekkit har även blivit namnet på den onda "gubben" som ofta sitter i sitt torn och smider planer och skickar ut undersåtar att göra saker åt honom.



Katya: De gånger jag behöver ett kvinnonamn är det detta jag använder. Från början var det en kvinnlig version av Lekkit (Lekkida... Det låter ju skit, så det kan man egentligen inte använda), men det har mer utvecklats till den, ofta läderklädda och storbystade, onda och sadistiska kvinnan som står under Lekkit.

2008-12-23 @ 17:39:19
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Något Odefinierbart

oooi...hehe ^^' Börjar med de vanligaste



Effie: Började väl på allvar på konfalägret men kallades det lite smått på mellanstadiet också. Sen blevdet ju större i.o.m. gruppen :3



Ilissa: det "största" namnet, Det va en rollspelskaraktär på Hoggy (hogwarts.nu) som jag skapade för en sådär 6-7 år sen. rollade en hel del och "träffade" Kitts, Kakan och Zado. err Kakan va väl den som förde vidare det till esteterna som numera verkar ha svårt att anamma mitt vanliga namn xD



ViX3n: Tydligen för att jag va rödhårig och räv. lol rollspels-kompisars fel.

2008-12-26 @ 23:05:37
Postat av: Teh Axelius

Axelius: Började som General Axelius på ett datorspelsforum. Axelius är en latinifiering av mitt riktiga namn Axel för att få det att låta häftigare (för oavsett hur awesome Axel är så är Axelius coolare. Efter ett tag bantades General bort för att göra det lite smidigare. Används även från och till med ungefär vad som helst innan som InquisitorAxelius, MoffAxelius.



General Hentai: började lite på skämt med att jag såg mycket på hentai, detta kombinerat med General Axelius blev då General Hentai. Kan även där byta ut "General" mot annat.



Grebgnilk: Efternamnet baklänges, används när jag inte har nåt bättre i tankarna.

2008-12-28 @ 12:19:44
URL: http://axelius.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0