Spel

Spelspelspel.
Appropå att jag (och lillasyster) är påväg att gå och investera i ett g6 till våra små söta ds.

Spelspelspel.
det är mycket spelande av alla dess slag på agendan just nu. Överallt pratas det om spel, TV, radio, skolan, tbanan, gruppen osv. och öevrallt spelas det. Mest pratas det om och spelas det förstås data och tvspel.
Det känns lite som att de vanliga hederliga robusta Sällskapsspelen är helt utkonkurerade. Har dagens barn tröttnat på alla fina klassiker som Cluedo, Vem där och Monopol? Finns det helt enkelt ingen marknad för dessa spel längre?

Jag personligen älskar att spela sällskaps spel (är mer eller mindre uppvuxen med att det alltid(!) ska spelas spel när släkt och vänner träffas), så denna utveckling gör mig lätt skräckslagen.

Så för att slå ett slag för sällskapsspelen vill jag veta vilket som är ditt favorit sällskapsspel. Brädspel, alltså.



Mitt är nog Mahjong med fuskregler (alltså utan poäng)


kramkram
//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Magisterfredag

Jag brukar undvika att spela sällskapsspel eftersom jag bara blir sur när jag gör det men om jag ska välja något får det nog bli "Expedition Robinson"



Sjukt avancerat spel

2008-12-06 @ 13:12:56
Postat av: Kapten Torsdag

Mutanten Krånikles.

2008-12-07 @ 01:41:29
Postat av: Teh Axelius

Finns många brädspel jag tycker om, Risk är en klassiker, även om Twilight Imperium har tagit över dess plats.

2008-12-07 @ 12:33:43
URL: http://axelius.webblogg.se/
Postat av: Herr Söndag

Taifo.

2008-12-07 @ 16:27:22
Postat av: Jedipojken

Setllers

2008-12-07 @ 16:30:05
Postat av: Något Odefinierbart

Schack, ofc ;P trots att jag inte direkt vinner ofta x)

2008-12-07 @ 16:42:33
Postat av: Kavaljer Tisdag

Pinguspelet (ett spel där du ska be dina medspelare ta upp ett isflak och sen fråga om det är ett guldmynt under dem. Sen är det upp till dem att försöka lura dig så att du inte vill ha det om det är ett guldmynt eller så att du vill ha det om det inte är det.) Eller monopol.



Fast Faster Agathas Testamente är ju najs, och lika så är ju Cluedo.

2008-12-07 @ 22:22:20
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Lekkit

Pinguspelet är syknajs. :D



"Vanliga klassiska" sällskapsspel har jag inte så mycket för. Alltså typ Monopol, Fia med knuff, Cluedo mfl. Mahjong däremot är väldigt najs. Men man ska spela med poäng, annars försvinner ju hela meningen med spelet. "Figursällskapsspel", typ Mutant än Krånickles är ofta väldigt kul. Strategispel som Settlers och Twilight Imperium har också en tendens att vara kul. Sedan finns det ett spel jag inte spelat, men som jag hoppas ligger högt uppe på min lista, och det är Khet. Laserschack. Kan det bli mycket häftigare?

2008-12-10 @ 01:58:05
URL: http://lekkit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0