A Story which is only on Friday

Fredag igen, en fredag som blir en ganska modfälld fredag.

Fredag vecka nio, skottdagen till och med. Sista dagen för oss som har sportlov i stockholm. På måndag är det skola igen, det är tillbaka till den stressiga vardagen med läxor, prov och allt annat som måste bli gjort innan den sista dagen i skolan är kommen. För vissa kommer den tidigare än för andra, själv vet jag att jag kommer att studera fram till det att jag troligen blir 26 eller liknande. Det tar lång tid att få en utbildning på högskola...

Så har den här veckan varit värd den tid som vi lagt ner på den? Har många pluggat? Kanske, jag vet själv att jag varit lat och inte gjort det jag skulle ha behövt göra. Nu har jag helgen, 48h att komma ikapp med allt jag hade behövt göra under lovet. Projekt beskrivningar, matte, böcker. Till och med mitt intresse för läsning har blivit lidande av de hårda veckorna i skolan, och de kommer att bli flera innan lovet äntligen befriar oss igen.

Jag känner att det kanske är en jobbig fråga för många, men är allt detta verkligen värt det liv som vi kan få? Är det värt tiden vi lägger ner i skolan? Är allt detta värt det i slutet?

Jag tror verkligen i att en utbildning kommer ge mig möjligheter inför framtiden. Jag kommer att kunna göra saker som jag annars inte kunnat. Det finns möjligheter för mig som jag annars inte har. Jag hoppas bara att jag inte kommer missa dem, för då blir det precis som med kärlek. Missar man chansen så har man missat det hela. Och det är ett misstag som man inte vill göra.. Jag vill inte göra det i alla fall. Helt ärligt så är jag rädd för att missa chansen. För att inte hänga med och missa det som skulle kunna förändra mitt liv. Att jag skulle missa mitt livs stora kärlek, eller missa arbetschansen för mitt liv. Nå ja, frågan är ändå som lyder:

Hur har ditt sportlov varit?

Den var oväntad eller hur?

Mitt lov har trotts allt detta varit ganska bra. Lugnt och skönt. Ibland måste man få vila för att komma igen också.

Med Kärleksfulla avsked från ännu en fredag.
Sire Friday

Kommentarer
Postat av: Herr Måndag

Jag har haft ett ganska mysigt lov. Först har jag bara spelknarkat och inte gjort någonting som inte dokumenterats i mitt DS eller mitt Wii. Sedan var det dags att ha filmkvällen som, i alla fall, jag fann fäldigt lyckad. Att dagen därpå följa med Lekkit på dennes tvåtimmars hundpromenad var förmodligen precis vad jag behövde därefter.

Det är lungt Sire Friday, du kommer inte att missa chansen att förändra ditt liv eftersom den finns där bredvid dig hela tiden. Det kan räcka med att göra något spontant och bryta en vana för att se att det finns mer än vår vardagliga rutin. Det kan dessutom vara ganska trevligt.

2008-03-01 @ 11:49:24
Postat av: Kavaljer Tisdag

STORLIEN IS TAH SHIT!

jag har haft det underbart massa kul med bl.a. en mikael som släpar omkring på mig och lägger mig som prydnad lite här och där. Personerna Snygg McVirdig och Ljugis von Slem skapades och hade en enomt slemmigtvidrig epic battle. Otroliga snöbollskrig. West(an) life(ten). Picto chat sneak på nätterna. Faust högläsning. och en massa snowboard och skidåkning.

2008-03-01 @ 17:42:13
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Sunday

dött.

2008-03-04 @ 01:44:48
URL: http://myspace.com/preppyvictorian

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0