Börjar det bli Överdrivet?

Ohoj vänner!

Jag har varit borta i ett par dagar tillsammans med klassen ute på ett ställe som kallas för Påta för att prata Alkohol, grupptryck, droger, Anorexi och Bullemi etc. Det var två helt okej dagar för oss i klassen, men jag började undra om det kanske inte är så att vi pratar överdrivet mycket om Alkohol, grupptryck, droger, (Nikotin, Narkotika, Cannabis, etc) och ätstörningar. Vid 17, 18 år så vet du trotts allt en del om det här. Man får höra det väldigt ofta. Så jag måste ställa frågan till alla andra.

Är det överdrivet mycket snack om Alkohol, grupptryck, droger, (Nikotin, Narkotika, Cannabis, etc) och ätstörningar bland tonåringar?

Med nyktra och hälsosamma hälsningar
Sire Friday

image112

((Bilden är från Amsterdams Cannabis Ministry))


Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag håller med om att jag kan tycka att det är så ibland. Men sen om man tänker efter så tycker jag inte det är så mycket fel att man snackar om det. Mer än att det är väldigt tjatigt att höra samma sak 10 gånger om. Tex. min skola/klass och sexosam typ. Jag tror vi har haft någon som ska snacka om sex med min klass 3-4 år i rad nu. Så varje gång när de ställer frågan "Om ni hör ordet 'SEX' vad tänker ni på då?" så brukar jag direkt rabbla upp ett femtiotal olika saker som jag vet att de numera brukar vilja ta upp. Det är alltid samma system varje år, lika så med alla andra liknande tema-dagar/veckor.

2008-02-01 @ 21:52:09
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Kapten Torsdag

Jag håller med föregående talare i att det borde varieras lite. Annars trot jag att det är bra.

2008-02-01 @ 23:21:55
Postat av: Herr Måndag

Information är aldrig helt fel men jag måste erkänna att min "sex- och samlevnadslära" inte lärde mig något som jag inte redan kunde/kände till. Det beror dock mer på att jag sedan tidig ålder fått information från min mor som jobbat som kurator på ungdomsmottagning.

Med andra jämnåriga brukar jag tala relativt lite om ämnet. Jag är medveten om att jag förmodligen är ett stort undantag som tonåring men information om könsjukdomar, droger och ätstörningar får jag inte genom att prata med jämnåriga. Så jag måste svara: Nej.

2008-02-02 @ 10:40:58
Postat av: FRÖKEN ONSDAG!!!!

Jag tycker det är bra att man pratar om sånt. Desto mer man vet desto mindre vill man ägna sig åt det. Eller nått i den stilen... Men det är ju inte så kul om det blir upprepat tjat o gnat om bajssaker man redan hört typ 1000 gånger...

2008-02-03 @ 06:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0