Dawn of a new day.

I torsdags så såg jag om filmversionen av Guldkompassen. Den var lika bra som första gången tyckte jag som på nytt blev förälskad i Lee Scoresby och Iorek Byrnison. Aeronauten från Texas och Pansarbjörnen från Svalbard.

image127

Lee Scoresby. Tyvärr syns inte hans daemon; Hester.

image128

Episk bild av Lyra och Iorek Byrnison.

Och så var det frågan då.

Vilken form tror du att din daemon skulle ha om du hade levt i Lyras värld?
(Förklaring: En daemon är en fysisk avspegling av din själ(läs som personlighet) som tar en paramanent djurskepnad när du når/genomgått puberteten.)
Svara alltså med ett djur och en vacker motivering plox.

Det skulle inte förvåna mig om min daemon tog formen av en utter eller liknande då jag även denna dag är barnsligt förtjust i vatten. Eventuellt en sengångare då jag är lite av en tidsoptimist. Hade inte bangat på ett ståtligt djur som en björn eller ett lodjur men jag skulle kanske snarare "vara" en liten gullig ekorre eller en igelkott.

Nog snackat. Jag hoppas på lodjur.

Ha en fabulös Måndag. // Herr Måndag (of d00m!)

Kommentarer
Postat av: Fröken Lördag

... ko tror jag nog då... pga av att jag är "en smula omsidig" (INTE klumpig), rätt lugn och rätt betraktande...
-andra förslag?

mu på er^^
//Fröken Lördag

2008-02-18 @ 19:21:23
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Tjaaaa

Katt.

2008-02-18 @ 23:39:19
Postat av: Kavaljer Tisdag

Hmm... jag har tänkt mycket och mitt svar igår verkade inte vilja gå fram men men jag trodde då iaf att det skulle vara en räv. Vet inte ricktigt men jag känner att jag skulle nog vara mest likt det i min personlighet.

Några andra bättre förslag?

Kramar
// Kavaljer Tisdag

2008-02-19 @ 18:54:28
URL: http://petope.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0