Lördag

Hej Hopp allesammans!
Nu är det Lördag igen *lycka*.
Under veckan som gått har jag tänk en del på människors olika skumma "tvångstankar". Saker man bara "måste" göra.
Jag själv har väl inte jättemånga sådana saker, iallafall inte som jag tänker på.
De saker som folk brukar kommentera är att jag alltid tar den nästöversta tallriken i skolmatsalen.
Samt att jag, återigen i skolmatsalen, fyller på mitt vattenglas till hälften, häller ut det igen och sen fyller hela glaset med vatten.
Vet inte riktigt varför jag gör detta, men det har helt enkelt blivit en vana.
En sista tvångsgrej är nog den som folk märker minst men som jag irriterar mig mest på. När jag kokar vatten i en vatten kokare så måste jag vänta tills den där pluppen (som man startar allt med och som pluppar upp när vattnet kokar) har pluppat upp igen, detta även om jag ser och hör att vattnet stormkokar.
Det bara går inte.

Så.
Har du några grejer som du "bara måste" göra?
Och i sådana fall -Vad?






image114







Många Kramar
//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Herr Måndag

Kommer på migsjälv med att söka upp Torsdag, Lekkit och/eller Tjaaaa så fort jag inte har lektion och befinner mig i skolan.

Utöver det har jag varit fullständigt beroende av Pokémon Diamond men är annars allmänt dålig på att göra någonting regelbundet (skulle vara äta, drick, andas, sova och borsta tänderna som är undntag från det).

Sedan har jag den en ovana att rätta folk också men den är jag inte ensam om...

Kram.

2008-02-02 @ 14:44:12
Postat av: Tjaaaa

Förutom min (o)vana att spontant kasta mig upp på Simons rygg så kan jag inte komma på något speciellt.

2008-02-02 @ 15:14:48
Postat av: Kavaljer Tisdag

Guuud jag har massor. Dock vet jag inte om jag alltid håller dem. Jag delar tillexempel Fröken lördags vatten kokarplupp grej (oftast, dock känns det inte bra när man inte har gjort det). Men annars så har jag en massa som jag inte kan komma på... dom går med på av farten. Liksom jag kan inte gå någonstans hemmifrån utan att trippel kolla om allt är släkt och jag har med mig allt osv. Sen innan jag lägger mig så måste jag alltid typ dra i ytterdörren för att se om den är stängd. Jag har en massa sådana saker men det är inte så de märks alltid.

2008-02-02 @ 17:07:56
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Sunday

Skaffa ett liv.

2008-02-02 @ 17:22:01
Postat av: FRÖKEN ONSDAG!!!!

jo, det finns mkt som man måste göra. Typ massa saker, men ja gör snare dumma saker som att sitta vid datotn, tvn och göra andra dumma saker i stället för att göra nytta, vet inte om ja direkt har nån ovana som ja kommer på att jag har. Men om man säger så här, säger ja det inte själv så slår min bror mig. Jag ljuger ALLTID! Fast det är osanning, så där ljög jag igen ^^

Kramar o pussar!

2008-02-03 @ 06:37:25
Postat av: hazelmousen

jag måste sätta fotkräm på fötterna och ställa klockan. och kolla bdb och bf. typ, tragiskt nog. au revoir.

2008-02-04 @ 11:30:13
Postat av: Svarta pantern

jag måste gå på toa efter att jag har byt om till bagar kläder :P in annan jag går och lägger mig måste jag ställa väckan klockan till tre olika ringnigar Ett: när jag ska vakna Två: när jag ska gå upp och Tre: när jag ska gå till tåget XD

2008-02-04 @ 11:32:58
Postat av: Lekkit

Jag måste alltid hälla nykokt vatten över mina teblad när jag ska göra te.

2008-02-04 @ 18:30:11
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: smirre

jag måste alltid röka efter att jag har gått upp ur sängen :P kan alldrig gå med strumpor som de är hål i XD

2008-02-07 @ 20:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0