Lördag

Här sitter jag igen och föröker fundera ut en fråga att ställa...
sportlovet har precis börjat men jag sitter med en del plugg som tynger ner mina axlar, så än kan jag inte riktigt njuta av ledigheten...
 Jag tänker lite på hur fort tiden går och hur paralyserad men (läs: jag) blir när man upptäcker det...
Alla vill nog hinna med att göra så mycket som möjligt i sina liv, men jag tror att hälften av det som vi blir intalade att man ska "hinna" med att göra under sitt liv mest leder till prestationsångest... Ta studenten (helst med bra betyg), få bra jobb (få ett jobb överhuvudtaget), tjäna mycket pengar, skaffa familj och lägenhetet/hus/landställe, bli bra förälder och bra mor-/farförälder, åka på semestrar, uppleva saker, göra det man vill, uppfylla sina drömmar, vara lycklig, inte stressa osv.osv. 

Men vilka är sakerna som man faktiskt inte "får" missa? Och vad tänker inte du missa att hinna med i ditt liv?
är det att läsa ut en bok av en nobelpristagare, se den där filmen, få barn, åka jorden runt, ta studenten, få bra betyg, gilla läget... 

Så jag vill veta vad du har upplevt för nåt i ditt liv som du vill tipsa alla andra om att de inte ska missa i sina liv.
Samt berätta vad du inte tänker missa i ditt liv.

Jag tänker inte missa att spela någon roll... att få betyda nåt för någon... att göra nåt som verkligen räknas som verkligen förbättrar någons liv, att få hjälpa till till att förbättra välden (Oj hjälp, vad det där lät pretentiöst, men jag tror att ni fårstår vad jag menar)

Och vad det gäller tipset om vad ni inte "får" missa i ert liv så är det nog... att ligga på en gräsmatta i solen och titta upp i himmlen och bara vara...

image128
Vad ni som åker upp till storlien kanske kan förvänta er... om väderet är bra, är det stället väldigt väldans vackert...


En Herrans massa Kramar!!!!!!!
// Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Sire Friday

Något som man absolut inte får missa är chanser man kan få med någon man älskar, man kan förlora massor på att inte visa vad man känner.

Jag tycker också att man ska ta vara på varje ögonblick och försöka göra det bästa av det. Det blir bara det man gör det till,gör det till något bra så blir det något bra.

Något jag inte tänker missa i livet? Jag tänker inte missa min Stora Kärlek, för jag är helt säker på att hon finns där ute, det gäller bara för mig att hitta henne, och när jag gör det, då tänker jag göra allt jag kan för att behålla henne.

Plus att det skulle inte göra något om man blir ihåg kommen av omvärlden när man dör, att göra något som spelar stor roll.

2008-02-23 @ 17:57:14
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Herr Måndag

Jag skulle vilja rekomendera nära kroppskontakt med någon man tycker om (lite varsammare sådan än vad Tjaaaa brukar ge). Varmt, förmodligen även svettigt men fullständigt awesome (talar inte nödvändigtvis om sex nu).

Jag tänker inte missa någonting av det jag kommer att uppleva. Hade tänkt uppleva allting, gott och ont, fullt ut.

2008-02-24 @ 23:25:04
Postat av: Kavaljer Tisdag

Skratta tills man gråter av glädje. Det är mer värt än det mesta man gör i livet.

2008-03-01 @ 14:17:50
URL: http://petope.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0