Måndags vendetta för försvunnen helg.

God måndag igen. Gissa vad jag gjorde i helgen. Jag skrev klart min vidriga uppsats angående Hiroshima, till ämnet Historia B. Kul ämne men inte min favoritexaminationsuppgift direkt. Jag är personligen rättså purken på hela upplägget med historiakurserna som jag läst. I A-kursen har vi en världshistorisk överblick (helt ok, och relativt logiskt), den första terminen och sedan två st VIDRIGA uppsatser parallellt med två, lika vidriga, uppsatser i Samhällskunskap B på den andra terminen.
   Nytt år. Ingen Samhällskunskap. GET! Men det dumma är att det nu är dags för oss att lära oss skriva uppsatser i Historia B. WTF! Varför lär man sig inte hur man skriver ordentliga uppsatser i A-kursen, så att man slipper få skitdåliga resultat på sina examinationsuppgifter och lära sig hata ämnet i rent självförsvar?

Så. Jag tror jag är klar nu. Uppsatsen är klar och det känns i alla fall bra. Trotts att jag offrade min helg to make it happen. Dagens fråga då?

Vilket är det ämne du hatar(/ogillar (om du har tur)) mest i skolan? Varför?
Beskriv gärna hur vidrigt det är.

Mitt svar ser ni ovan.

image115
"Oj va' lack!"


Ha en trevlig dag. // Herr Måndag.

Kommentarer
Postat av: Tjaaaa

Samhällskunskap. Ointressant och vidrig lärare. Det är om möjligt vidrigare än Noah.

2008-02-04 @ 14:32:59
Postat av: Lekkit

Mediakommunikation. Riktigt tråkigt och ointressant.

2008-02-04 @ 18:31:32
URL: http://lekkit.blogg,se
Postat av: Fröken Lördag

gympa, helt enkelt för att jag är usel på det...

//
En mycket nervös Fröken Lördag

2008-02-04 @ 20:15:01
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Kavaljer Tisdag

Samhällskunskap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

För min lärare suger! Allt hon gör är att försvara sig själv från att kunna bli anklagad för att göra något fel. FAAAAAAAAAAAAN det är en person som jag bara HATAR!

2008-02-04 @ 21:50:03
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Sunday

Mattematik för att Jag är estet.

Kram!

2008-02-05 @ 22:00:04
URL: http://myspace.com/preppyvictorian
Postat av: Herr Måndag

(Tanken var lite att ni skulle kunna ta ut alla eventuella aggresioner/frustrationer genom att med detalj gå in på vad som är så vidrigt FAIL med eventuell kurs. Typ som Kavaljer Tisdag skrev. Skriv gärna mer, om ni vill/orkar.)

2008-02-07 @ 14:29:44
Postat av: Kapten Torsdag

Mediekommunikation, men det ska jag sluta så att jag får torsdagar och fredagar lediga! (förutom teater)

2008-02-11 @ 10:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0