Schlaagayr

Hej allihop nu när vi är dessa tidiga vinter månader så har vi närmat oss något som ligger varmt om i alla svenskars hjärtan!

Melodifestivalen!
Som börjar nu på fredag och därför kommer det vara stor första MF träffa hemma hos någon. (möjligtvis mig)

  • Melodifestivalen är något som "alla" svenskar säger att de hatar men alla kollar på ändå.
Så nu kommer frågan.....
image116

Vilketn Melodifestival/Eurovision låt kommer du ihåg mest? och varför tror du att du gör just det?

Jag skulle nog säga att i Eurovision så är den låt jag kommer ihåg allra mest är Rimi Rimi Ley av Gulseren från Turkiet (2005). Men i melodifestivalen så måste det nog ändå vara Carolas vinnar låt 2006, Evighet.
Guleren kommer jag ihåg för det är en så otroligt häftig och cool kärring som slår på trummor och säger Rimi ley ly ley ly ley igenom en hel låt.
Carola kommer jag nog ihåg för det "fantastiska" vibratot som jag har drivit med sen dess.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Melodifestival: Roger Pontare - När vindarna viskar mitt namn. Har hört den så oerhört mycket på senaste tiden. Det hjälper en att komma ihåg.

Eurovision: Ruslana - Wild Dances. Såg videon under ett "i väntan på"-avsnitt och sedan dess har jag kommit ihåg den.

2008-02-05 @ 14:02:18
Postat av: Herr Måndag

Jag kommer ihåg ett par låtar från sångtävlingarna men jag är smådålig på namn då det inte gäller fickburna, digitala monster. Och lite annat. Har också svårt att separera tävlingarna allt för mycket, kan medan man ser på dem (vilket jag dock inte gjort så mycket fram till relativt nyligen) men jag kan typ inte placera rätt sång till rätt tävling.

Roger Pontare känner jag visserligen igen.

Kram desu.

2008-02-06 @ 10:25:37
Postat av: Tjaaaa

Fångad av en stormvind. På grund av att jag hört den mycket när jag var liten.

2008-02-06 @ 14:53:01
Postat av: Kapten Torsdag

Fångad av en stormvind ligger nog bra till.

2008-02-11 @ 09:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0