Torsdag

Jag ska snart lägga mig och sova och bli frisk men först ska ni få en snabb fråga.

Vilken är den bästa sex/kärlekscenen i en film (inte porr) någonsin?

Ni vet vilken sorts scen jag menar. Typ manliga och kvinnliga huvudpersonerna klär av varandra, man ser att de lägger sig på sängen och sen kommer en massa klipp på blommor som öppnas etc.

Min favorit är sexscenen i Svart Katt, Vit Katt när de springer på solrosfältet och klär av sig. Den är skithärlig på alla sätt och vis och det är uppenbarligen så förspel ska gå till.  http://youtube.com/watch?v=3wHDpLbMdGo kan ni kolla om ni är intresserade. Den scenen jag nämnde börjar på 05.20.

Här följer en bild ifrån Japan.
image127


Kram från //Kapten Torsdag

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

Klimax scenen i "Parfymen" är väldigt bra. Ricktigt underbart grotesk och vacker.

2008-02-21 @ 22:23:48
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Herr Måndag

Femminutersfilmen som Arne visade oss på litterär gestaltning! (Vad 17 hette den nu igen?!?)

Nästan hela femminutersfilmen håller scenen på samtidigt som massa andra historier närmar sig klimax parallellt med sexscenen.

Önskar jag kom ihåg vad den heter...

2008-02-22 @ 12:57:09
Postat av: Kapten Torsdag

Jag tror den hette "to be continued" eller nåt i den stilen.

2008-02-22 @ 17:13:23
Postat av: Något odefinierbart

Den mellan Kirsten Dunst och Jamie Dorman nånting i Marie Antoinette. Iaf bara den jag kan komma på nu.

2008-02-22 @ 19:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0