Vuxen? Ska det vara Nödvändigt?


Yäy!
Äntligen Lördag igen, hoppas alla har haft en mysig vecka och allt^^
Under den senaste tiden har jag tänkt en hel del på framtiden.
Denna skrämmande sak som kommer rusande rakt mot oss alla och som ingen riktigt vet vad den är och vad som kommer hända när den väl kör över oss...

Jag går, som de flesta vet, en yrkesförberadande linje på gymnasiet, det vill säga jag har ett yrke när jag tar studenten. Detta är lite skrämmande, speciellt då de flesta runt omkring mig redan ser på mig som "Fröken Lördag, Bagaren/Konditorn"... jag har alltså, i allmännhetens ögon (samt i en hel del lärares ögon) redan valt vad jag vill jobba som i resten av mitt liv.
Och det har jag nog. Men det är inte som Bagare.


Igår såg jag ett avsnitt av en mycket bra dokumentär som går på SVT, "Klass 9A". När jag såg lärarna som var med i den dokumentären blev jag väldigt glad.
Jag är inte ensam om att älska att lära ut saker.
Så igår bestämde jag mig alltså "på riktigt". Det är lärare som jag ska bli när jag blir stor.

... enda problemet nu är att jag känner mig som en hycklare, pga. av ett visst praktikprojekt, men allt sånt löser sig med tiden... : )


Så nu undrar jag "helt enkelt"
Vad vill du bli när du blir stor?




image126



Massa kramar!
//Fröken Lördag som hoppas träffa så många som möjligt av er ikväll^^


Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

TV-spelsmakare och/eller konstnär. Vi ses i kväll!

2008-02-16 @ 15:56:36
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag kommer klart bli en dansare/Koreograf och möjligtvis hålla någon sorts föreläsning/undervisning eftersom jag också gillar det, likt Fröken Lördag.

2008-02-16 @ 17:37:05
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Något odefinierbart

Jag är nog som Fröken Lördag och vill bli lärare. =)
Inte för att jag direkt älskar barn/ungdomar, men nog verkar det kul.

2008-02-17 @ 18:32:07
Postat av: Tjaaaa

Jag vill bli riiik!

Det enda som jag utöver det vet om, är att jag vill fortsätta vara lycklig.

2008-02-17 @ 20:26:04
Postat av: Hörrken Helg

Jag ska bli skådis! Äga scenen från alla håll och kanter och bli ett med alla gastar som korsar min väg och vill joina mitt party! Kunna bjuda på underhållning och epik i alla situationer, 25/8, always in play, det är vad som gäller! Bäst i Stockholm, bäst i Sverige, bäst på den här sidan av molnen!
Plan B(eftersom att ryktet går att högsiktande kan backfirea) är fysiker eller matematiker.

2008-02-18 @ 00:12:09
Postat av: Herr Måndag

Jag satsar på författare och/eller spelmakare, men skulle också älska att bli filosofilärare då jag älskar ämnet och trivs väldigt bra i skolmiljö.

Skitbra fråga. Den är superaktuell för mig (och vissa andra av oss) dessutom. Jag ska satsa på spelutvecklandet just nu. Sedan får vi se hur det går.

Kram! Vi ses på odens dag.

2008-02-18 @ 09:10:16
Postat av: Lekkit

Just nu är det faktiskt översättningsyrket som lockar mest. Helst inom serier, i andra hand är det film som gäller.

2008-02-19 @ 10:08:46
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Sunday

Enkelt - skådespelare

2008-02-25 @ 16:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0