Det livsgivande elixiret.

God kväll vänner.

Den här veckan har varit mycket som hänt för mig, jag hoppas att er vecka har varit lika intensiv som min, kanske på ett annat sätt dock. Innan vi går vidare till kvällens ämne får jag ursäkta mig för att jag inte skrev något förra veckan, jag hade förlorat kraft och motivation och klarade helt enkelt inte av det, men nu så är det bättre.

Ikväll så ska jag ställa en fråga som jag vet är ganska ifrågasatt. Men vi kan börja med lite bakgrundshistoria.


Idag tänkte jag att jag skulle lämna blod, jag har långt innan det att jag blev 18 tänkt att jag skulle göra det. Mamma har gjort det tidigare och det är väl lite så att hon har påverkat mig till att jag vill ge blod. Jag har också blodgrupp O/0 vilket är en väldigt efterfrågad blodgrupp då alla kan få det. Jag är också Rh- vilket är bra det med. Jag hann tyvärr inte idag, utan var tvungen att göra annat just då. Men jag kommer göra det ändå. Så, kvällens fråga är då följande:

Kan du tänka dig att ge blod? Varför/Varför inte?

Ha en bra helg så ses vi om en vecka!
Hälsningar
Sire Friday

image103

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Ja. Det är ju gratis och jag är inte direkt rädd för nålar.

Nu när du säger det är det faktsikt en ganska bra idé. Säg till när du ska gå och göra det så följer jag gärna med.

2008-01-25 @ 21:00:10
Postat av: Fröken onsdag

Ja vill göra det! Tycker att det är väldigt värt. Men tyvärr har jag lågt blodtryck och har lätt att få blodsockerfall, vilket gör att jag med största sannorlikhet inte får ge blod. Vilket är mindre bra! Men Jag kanske har bättrat på mig tills jag fyller arton... Förhoppningsvis iaf.

Kramar o pussar på er alla!

2008-01-25 @ 21:07:19
Postat av: Fröken Lördag

Självklart! säg gärna till om nån ska dit så följer jag med^^
enda problemet är att jag HATAR sprutor...

kramkram
//Fröken Lördag

2008-01-26 @ 11:11:27
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Sunday

Jag skulle absolut kunna tänka mig att skänka blod.
Eftersom jag har en ovanligt blod art och jag själv inte kunnat fått det blod jag behöft, då jag själv legat på sjukhus. :)
Ja, klart!

En sak tycker jag är jätte dåligtsamt kränkande, är att Homosexuella inte får ge blod. :( Vad tycker ni om det?

Kram!

2008-01-26 @ 16:09:14
URL: http://myspace.com/preppyvictorian
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jarå, men jag får dock inte.

2008-01-26 @ 22:02:29
Postat av: Tjaaaa

Det skulle jag mycket väl kunna tänka mig. Ser ingen anledning till att det skulle vara dåligt.

2008-01-26 @ 22:04:20
Postat av: Herr Måndag

Ja. Lekkit sade dock något om att de inte accepterar blod från folk som haft borelia. I så fall är då inte mitt blod önskvärt.

Visar det sig att borelia inte spelar någon roll är jag gärna med i massblodgivningståget.

2008-01-27 @ 10:42:28
Postat av: Fröken Lördag

http://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=14
massa info!

2008-01-27 @ 19:58:11
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Fröken Lördag

... skumt att homosexuella män inte får ge bara för att de har sex med/blir kära i
killar...
Tjejer som blir kära i/har sex med killar då?

vad i helskotta är skillnaden!!?!?!?!?!!

btw, nu när vi ändå snackar om att ge saker från sin kropp... anmäl er till donationsregistret också!!
https://app.socialstyrelsen.se/Donation/anmaldon.aspx

2008-01-27 @ 20:17:30
URL: http://todaysquestion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0