Generellt

Hej allaihopa (<-- gillar min stavning)

Jag har genom facebook kommit i kontackt med en (vad jag har uppfattat som iaf) homosexuell nordamerican. Han är från usa och vi har haft lite utbyte i hur olika våra länder är. Men det vi snackat om nu senast var hur homosexuella behandlas/betracktas av varderas länder. Då när jag skulle svara som en generell bedömning av svergie så insåg jag att jag alltid har varit i en bög accepterande värld.

image72

Så dagens fråga lyder efter denna beskrivning för att ge mig insikt i hur andra människor ser denna fråga.:

Hur är HBT-människor betrackade generellt av det svenska folket?

&

Hur ser er omgivning på Hbt- människor?

image73
Detta är min isländska  pimp som går med mig i Pride paraden (inte gay)

ps: extra fråga; vet någon varför bloggen har blivit så seg och svår att ladda upp bilder på nu på senaste tiden?

Kommentarer
Postat av: Izla från Södertälje

Själv har jag inga problem med folk som är homosexuella, jag har vänner som är bi. Ser de som jag ser de straighta. Kanske att jag kollar med mer fascinerade ögon varje gång jag ser en transa eller en glammig bög.


Däremot är nog min omgivning lite annolundare, De kollar snett mot dem eller är lite rädda för dem. Sen finns det säkert några i min förra skola som skulle kunna vara helt emot de och göra god knows what mot dem.

Vilken bra idé med det här! Har man någonting att sysselsätta sig med! Keep on the good work!

/Izla

2008-01-09 @ 00:07:31
Postat av: Herr Måndag

En liten sekund var jag nära på att skriva att vi lever i ett homonormativt samhälle. Det gör vi ju i och försig inte (ännu) men det är ju allmänt accepterat (här).

Hela omgivningen kan jag visserligen inte uttala mig om. Man hör ju fortfarande bög som skällsord då och då. (Mesigt egentligen, på gamla dar så åkallade man ju jävulen, det är riktiga svordommar det.)

Min omgivning är har inga större problem med homosexuallitét. Min far lät dock riktigt orolig när han frågade om jag och Tjaaaaaa hade haft sex. Han var rädd att inte få några barnbarn och det verkade som att han hade gått och tänkt på det ordentligt. Tycker om min far för att han kom och sa att det hade varit ok om jag hade varit homosexuell (och av massa andra anledningar också) men det var en väldigt konstig situation eftersom jag var helt oförberädd på det. Och jag tycker nog att vårt gäng också är rättså liberala vad gäller synen på vilken sexuell läggning man får ha, eller vad säger du själv Tisdag?

Till Izla
Hej igen. Trevligt att du hittat hit. Hoppas att du kollar dagligen. Jag, Simon har måndagsfrågorna. Hoppas du har det bra.

2008-01-09 @ 00:43:51
Postat av: Fröken Onsdag

Jag tycker att det blir bättre och bättre. Men vi lever o andra sidan på ett ställe(stockholm) där det är acceptabelt att vara homosexuell. Jag iaf märker snabbt när man kommer till andra ställen att det inte tas på samma sätt. Tyvärr. Jag är den typ av person som är för att homosexuella ska bli behandlade som alla andra, och behandlar alla lika(hoppas jag, men ja upplever det så iaf). Jag kan inte annat än hoppas att det fortsätter utveckla sig åt rätt håll, som det faktiskt gör nu.

Puss o kramar på er alla!

2008-01-09 @ 16:09:20
Postat av: Kapten Torsdag

Mycket dåligt av Herr Måndag att avslöja sitt riktiga namn!! Men välkommen, Izla!

Jag vill inte kopiera vad alla andra sagt men:
I den miljö jag lever i tycker jag att det känns helt ok att vara homo etc etc.

...däremot i Småland är alla homofober!!(internt skämt)

2008-01-10 @ 01:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0