Kärlek

Börjar som vanligt med att be om ursäkt TUSEN ggr för att jag är sen som vanligt! och nu tom SUIPERSEN! vet inte om ja hinner få det klart idag torsdag eller idag fredag... Men hursom, till ämnet:

Tänka sig... fråga om kärlek igen :O Jag och en människa satt o pratade på msn om att misstolkas som kärlekspar... Eftersom att jag på senaste timmarna blivit det typ tio ggr... Utan att göra något speciellt annat än varit med personen som av av motsatt kön. Första frågan blir typ, varför väljer folk auotomagiskt att tro att två personer av motsatt kön som är med varandra är ett kärlekspar? Fördomsfullt tänker jag.
Men det jag från början tänkte på var, är det posivtivt eller negativt att få sånna misstankar riktade mot sig? För jag kunde inte bestämma mig... Eller ja menar, det är klart det finns både och men menar mera vad finns det för positivt och vad finns det för negativt?
image102

Massa kramar på er alla! <3

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Jag vet inte om folk gör det. Att misstolka folk bara för att de tillhör olika kön. Det händer ju ibland, självklart, men då ska det nog lite mer till än att man bara ser de tillsammans. En blick eller något sånt kan ju misstolkas ordentligt.

Det positiva är väl att man får lite uppmärksamhet och det kan skapa roliga intriger.

Det negativa är väl att det kan bildas pinsamheter, men what the fuck.

2008-01-25 @ 00:24:07
Postat av: Tjaaaa

Varför folk väljer att tro det: I de flesta fall tror jag det handlar om att personerna i fråga inte känner de som blir misstänkta bra nog. En annan anledning skulle jag kunna tänka mig är att de som misstänker inte har själva bra kontakt med någon av motsatt kön som kompis och därför låter gamla fördomar ta överhand. Sen är det väl också antagligen så att många tycker det är kul att ha små kärleksteorier om folk. Skvaller har alltid varit ett populärt sätt att sprida "viktiga händelser".

Positivt: Kan bli en kul grej i bästa fall som man kan skratta åt.

Negativt: Om en sådan tolkning av någon anledning inte skulle uppskattas av någon anledning av den misstänkta.

2008-01-25 @ 00:27:37
Postat av: Herr Måndag

Tycker också att det är mest roligt. Om det inte bildar svartsjuka innom ett par förstås. Det är alltid kul för folk att kunna se det, alltså upptäcka att en vän gillar någon lite extra...

Negativt... Jaa svartsjukan och missförstånd som får folk att göra dumma saker (typiskt filmscenario där Malom ser Mike med Eifla och blir sjukt sårad så att resten av filmen handlar om hur Mike vinner tillbaka Malom (lånade lite arketyper här, behöver verkligen inte vara Mike)).

Sedan är det ju ett faktum att folk inte behöver vara av olika kön för att misstas för ett par... Även om det kanske kräver lite mer extrema misstolkade vinkar.

Bättre sent än aldrig Onsdag. ^^

Kram.

2008-01-25 @ 00:36:23
Postat av: Fröken onsdag

Men jag upplever det som om misstankarna faller på en OM det är motsatt kön, annars tycker jag inte det är lika vanligt, inte för min del iaf...

2008-01-25 @ 00:56:58
Postat av: Hörrken Helg

Ryktet går ju att kärlek smiskar Magikarps med det mesta förutom bubbelplast, och vare sig man är i eller utanför själva kärlekssituationen så tillför det som regel en stor dos spänning för tillvaron. Folk som tänker positivt försöker alltså se så många möjligheter som möjligt för kärlek att uppstå, det är ju lite som när somliga, utan att nämna särskilda namn eller situationer, försöker para ihop två individer även om man inte har så mycket att gå på förutom "Men ni två är faktiskt jääääättelika!".
Sen kan det vara ett ganska kul sätt att retas på också, "Ojojoj, jag tror någon är lite het på gröten över en viss fröken/herr xxxxxx!? *Gestikulerar med ögonbrynen*". Så:

Positivt: Jag tror att dom två utsatta oftast kommer närmre varandra, som vänner alltså, om dom blir utsatta för det.

Negativt: Det blir en ganska pressad situation man hamnar i, och är man under typ 10 år när man blir utsatt för det så finns risken att man börjar hata varandra eftersom man inte vill bli kopplad till någon form av kärlek. Alls.

2008-01-25 @ 07:54:10
Postat av: Herr Måndag

@Fröken Onsdag:

Nej inte lika vanligt kanske. Men det händer. Har hänt mig och min Tjaaaaaa och jag har för mig att jag hörde att någon trodde detsamma om dig och en viss vänninna...

Hur som haver var det en rättså rolig fråga.^^

2008-01-25 @ 08:41:55
Postat av: Lekkit

Freud skulle ha sagt att det är någon form av avundsjuka som ligger bakom (tror jag i alla fall).

Angående det positiva och det negativa håller jag med Torsdag.

2008-01-25 @ 16:31:31
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Fröken onsdag

@Herr måndag: Sant min käre vän. Jag har blivit misstänkt för att vara ett kärlekspar med en vänninna, men det kan berott på att vi gjorde mer än att bara vara med varandra om du försår vad ja menar, precis som du och din käre tjaaaa. Men har såklart blivit misstänk för kärlek mellan mig o andra killkompisar antal fler gånger än men tjejkompisar ^^... Tack för att du gillade frågan, jag som vanligt skriver om det jag tänker på för stunden ^^

2008-01-25 @ 18:48:18
Postat av: Kavaljer Tisdag

Antingen för svartsjuka eller så är det för man som tidigare talare har sagt med okunskap om personerna och deras relation.

Positivt: Skvaller har ju alltid roat någon,...
Negativt: ...även om det inte roar alla.

2008-01-25 @ 19:33:40
URL: http://petope.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0