NÄÄ NU BYTER VI STÄMNING!

Hej allihopa!!!!
Nu har vi haft jul osv. i evigheter ända fram till påsken ska komma, så nu ska jag byta ämne från nyårs tema till något helt annat.

TV-SPEL:

Vilket är ditt favorit tv-spel och konsoll?
&
Nämn gärna ett spel du gillat och som du tycker borde fått mer uppmärksamhet än vad det fått.

image68

Jag har nog väldigt svårt att ha bara ett fovorit spel men jag kan göra en liten kategori lista:
  • Fighting spel: Street Fighter II (SNES) / Soul Calliber III (PS2)
  • Plattformspel: Banjo Kazooie (N64) / Super Mario World (SNES)
  • Zelda spel (det får en egen kategori haha): A Link to the Past (SNES)
  • RPG: Baten Kaitos
Det finns en hel del spel som inte varit så kända men ändå har varit väldigt braenligt mig. Bland annat så finns det Power Stone 2 (DC och numera PSP också) och 'Mystical Ninja ~ Starring Goemon' (N64).

Ja nu får man väll ändå av sluta med ett Gott nytt 2008!

Kramar från Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Bästa spelet i alla kategorier är väldigt svårt att bestämma, men jag gör som Kavaljer Tisdag och kategoriserar.

Bästa äventyrsspel: Grim Fandango (PC)
Bästa 3d-plattform: Super Mario 64 (N64)
Bästa 2d-plattform: svårare men antagligen Super Mario World (SNES) eller New Super Mario Bros. (DS)
Bästa RPG: Final Fantasy IX (PSX)
Bästa äventyrsaction: Ocarina of Time (N64)
Bästa relativt okända spel: Alundra (PSX)

Säkert glömt några...

2008-01-01 @ 21:17:34
Postat av: Herr Måndag

Bra med konceptbyte! ^^

Jag är ett stort Baten Kaitos fan. Så Baten Kaitos (1 och 2, båda GC-spel) ligger väldigt bra till, båda RPG. Vad äventyrs-/plattformsspel beträffar Är Super Metroid (SNES/ Virtual console Wii) förmodligen det bästa jag vet. Metroid Prime (GC)(det första hittills) är också skitbra men mer FPA (first person adventure) än äventyr och plattform. Taktik domineras av Fire Emblem (främst GBA-spelen). Super Smash Bros-spelen är av en klass för sig (multiplayermessigt).

Gillar Zelda- och Mariospel men tycker att de är relativt överskattade. Är visserligen ett stort fan av Pokémon-spelen som är ungefär lika överskattade.

Kan tycka om de flesta spel som har en tillräckligt lockande och intressant story... Bangar dock inte på bra grafik och gameplay.

2008-01-01 @ 23:01:02
Postat av: Fröken Lördag

vad det gäller TV-spel har jag bara spelat ps2 och wii så jag har tyvärr inte så bred grund att svara på denna fråga.
Men till ps2 gillar jag apeascape, då detta spel är gulligt, inte särskillt svårt samt man kan spela det när man är trött...
likadand är bustAblock, men det beror mest på roliga minnen från det spelet...

kram
/Fröken Lördag

2008-01-03 @ 13:26:01
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Tjaaaaa

Även jag kategoriserar för intressefaktorns skull.

Bästa 2D-plattformsspel - Donkey Kong Country 3
Bästa 3D-plattformsspel - Super Mario 64
Bästa Rollspel - Final Fantasy 7
Bästa Äventyrsspel - A Link to the Past
Bästa FPS - Half Life
Bästa Strategi - Fire Emblem

2008-01-05 @ 15:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0