Släck Lampan, Tänk På Isbjörnarna

Hur ska vi rädda världen?

Idag känns det som att alla bryr sig om miljöfrågor men ingen gör någonting åt det. Våran planet håller på att dö, och det är vi som dödar den.
Så, Vad ska vi göra åt det?
Hur ska vi rädda världen?


Egentligen skulle vi nog behöva bli utrotade för att Planeten skulle må som bäst.
Men eftersom det inte är så kul för oss så tror jag att vi måste börja från två håll.
Både bland företag, länder och politiker och bland oss "vanliga dödliga" behövs en förändring i hur vi tänker och lever.

Förbjud "vanliga" (ej miljöbilar)bilar.
Gör det dyrare att åka bil.
Utöka och gör kollektivtrafiken gratis.
Ha bilfria dagar.
Ät mindre kött och mer närproducerade livsmdedel.
Kyckling är det mest miljövänlliga "köttet", Nötkött det som är minst miljövänligt.
Tänk på att inte slösa el (man sparar pengar på det också).
Återvinn!
Ät inte apelsiner mitt i sommaren, ät helst inte apelsiner överhuvudtaget
ät äpplen istället, de behöver inte åka runta halva jorden för att vi ska kunna äta dom.
Åka utomlands (per flyg) mer sällan, max. 1ggr/år.
Testa på nya sätt att resa utolans på. Tåg!

m.m.
m.m.
m.m.


image98

Kramkram!
//Fröken Lördag

Ps. Här har du ett bra tankeväckande test som handlar just om miljön.
http://earthday-dev.shs.net/footprint/index.asp 
4.2 blev mitt svar.

Kommentarer
Postat av: Kavaljer Tisdag

4.2 jag med!

Vi utrotar halva världens befolkning och sen gör vi som kina och kräver att man inte får föda mer än 1 barn! Sen skapar vi ett jämnlikt och jämnstält sammhälle så kvinnor kommer ut i arbetslivet. Då börja man också föda barn i senare ålder. Så vi ökar aldrig befolkningsmängden.

Vi är för många på jorden för att den ska kunna försörja oss. Mänskligheten behöver bli mindre!

(jag vet att detta låter jätte hemskt och så men kärnan i min tes vill att vi ska bli färre människor på jorden för att den ska ha möjlighet att kunna försörja oss.)

2008-01-19 @ 17:52:36
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Herr Måndag

Det är utifrån Tisdags resonemang som jag vidhåller att ca halva mänskligheten borde utvandra till rymden.
Det, tillsammans med Tisdags och Lördags tankar skulle nog hjälpa en hel del. Förutsatt att inte rymdfärjorna/imbarymdfärjan skulle släppa ut så mycket avgaser att Tellus dör av det.

(Eventuellt kan vi bilda ett party, döda råttor tills vi når nivå 8 och sedan åka till USA (med båt såklart) och klubba bilar som uppenbarligen är onda. Med ett tilräckligt stort party världen över skulle det funka. I teorin. I egenskap av Tellus förkämpar skulle vi uppenbarligen vara goda.)

Sorry att parantesen blev längre än resten av svaret... det är en bra fråga. Jag försöker skärpa mig (då jag fick 7.3 på mitt test för länge sedan...). Stor kram på er!

2008-01-19 @ 21:11:06
Postat av: Kapten Torsdag

Det enda jag anser att man kan göra är att illegalisera farliga saker. Man kan inte förlita sig på individer.

Öh, jag fick typ 13,5 på mitt prov. Hur det gick till vet jag inte. Även om jag inte är världens största miljövän så tvivlar jag på att jag slösar 3 ggr så mycket energi som Lördag och Tisdag.

2008-01-20 @ 16:15:05
Postat av: Kapten Torsdag

Gjorde det igen och fick 15,8. Vad fan?

2008-01-20 @ 16:17:59
Postat av: Tjaaaa

Leva ett så bra och lyckligt liv som möjligt.

2008-01-20 @ 18:06:41
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag gjorde testet igen och var lite hårdare mot mig själv (antog jag) så då fick jag 4,4.

2008-01-20 @ 20:11:57
URL: http://petope.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0