Fredag, Fredag, Fredag...

God sen Fredagskväll.

Jag har inte varit väldigt aktiv på bloggen på senare tid, kan bero på att jag haft de sista proven i mina ämnen, och allt sådant, eller bara pga lathet. Slutade skolan i onsdags. Började jobba direkt efter det, igår Torsdags med andra ord. Känns ganska skönt att jobba och tjäna pengar som man själv har slitit för.

Jag vet inte riktigt vad jag ska fråga så jag ska väl lägga in en ganska enkeln en.

Har du någonsin älskat någon?

Detta är inte en JA eller NEJ fråga. Utförligt svar tack.

Vänligaste Hälsningar
Sire Friday


Kommentarer
Postat av: Lekkit

Det beror ju lite på hur man definierar älska. Finns många sätt att älska på.

2008-06-13 @ 23:11:43
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Kapten Torsdag

Ja.

2008-06-14 @ 00:34:03
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Kapten Torsdag

...fniss.

2008-06-14 @ 00:34:25
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Herr Måndag

Frågan är uppenbarligen formulerad som en ja-eller-nej-fråga. :P



Ja, jag har älskat någon. Jag har älskat ett flertal individer i min dag. Nico och Angela på det traditionella "älskare-sättet". Om man sedan ska hoppa över till presens så älskar jag många människor. Mina vänner, alla på olika sätt. Min familj. Människor nära och långt borta, levande och döda, män och kvinnor. Och förmodligen dig som läser det här. Frågan är bara: På vilket sätt?



Utförligt enough, Sire?

2008-06-14 @ 00:58:10
Postat av: Sire Friday

Självklart Herr Måndag.



Att utveckla det man känner är bästa sättet att förstå sig på det.



Själv så har jag nog bara älskat på riktigt en eller två gånger. Jag blir kär, kär så det gör ont, men att älska någon går djupare än så. Min flickvän älskar jag, och det är djupare än en tillfällig förälskelse, och jag är lycklig när jag är med henne. Så det här jävla långdistansförhållandet är så sjukt jobbigt.

2008-06-14 @ 10:28:08
Postat av: Något Odefinierbart

Ja jag har älskat två personer. Har varit förälskad i några fler. <^-^> Jag är ganska rädd för att älska, vilket nog många kan vara.

Men det känns nu som att jag hittat rätt <^^>

2008-06-14 @ 15:17:15
URL: http://effieyoshi.blogg.se/
Postat av: Fröken Lördag

Japp.



Och som de flesta redan har sagt så finns det ju olika sätt att älska på.

Jag älskar er.

Jag älskar Ankan.

Jag älskar min Familj.

Jag älskar choklad.

Jag älskar att fota.



Men inget av dessa är samma sak. Men det är fortfarande någon/några/något jag älskar.



Den stora (och svåra) frågan är. Hur vet man om man älskar någon/något? Och vad är att Älska någon/något?



Är Älska motsattsen till att hata?

eller inte?





kramkram

//Fröken Lördag

2008-06-14 @ 18:26:12
Postat av: Kavaljer Tisdag

@Fröken "Lördag: Är Älska motsattsen till att hata?

eller inte?"

Mitt bästa svar på den frågan fick jag från en rätt kul Tv-serie (Desperate Housewifes om man är nyfiken). Hata är inte motsatsen till att älska, likgiltighet är det. För att för mig är kärlek att jag eller någon annan bryr sig vill någon gott bara för att jag kännerr att det glädjer mig att se andra vara glada.



Så Ja jag har väll älskat någon men jag vet inte om jag har kunnat sätta titlen att det är "personen jag älskar" på någon.



Kramisar

// Kavaljer Tisdag

2008-06-15 @ 20:40:48
URL: http://petope.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0