Glass!

Hej allihop!
Nu under sommar tider så kommer det vara mycket glassätaande och med det så vill jag fråga

Vilken är den bästa pinn och kulglassen?
&
Var är bästa stället att köpa glass?

Eva äter glass i danmark

Personligen så älskara jag Magnum som pinnglass. Av de flesta kulglassmaker så brukar jag mest gilla citronsorbet och pistage, underbar kombo. Bästa stället för att få glass i stan sthlm var iaf förut STASH nere i Gallerian. Den hade (vet inte om den har det längre) bra prisklass och jätte mycket god glass. SÅÅÅÅÅ J*vla mycket bättre än dyra Montis som ligger i öppningen av Gallerian. Deras glass kostar 10-15  kr mer och smakar MYCKET mindre.

Ha det så bra allihopa
Hälsningar // Kavaljer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Lekkit

Magnum Strawberry White när det gäller pinnglass. När det kommer till kulglass brukar jag försöka variera mig lite. Men Lejonet och björnen håller alltid hör standard.

2008-06-03 @ 12:23:59
URL: http://lekkit.blogg.se/
Postat av: Tjaaaa

Jag anser att den bästa pinnglassen är Spirello. Den bästa kulglassen är våffla med jordgubb, hallonsorbet och päron. Ett väldigt trevligt och bra glasställe ligger nära slussen.

2008-06-03 @ 12:49:34
Postat av: Jedipojken

Isglass är den bästa isglassen enligt mej(spelar ingen roll vilken alla är goda). men på kulfronten så är det citronsorbet som är den bästa

2008-06-03 @ 15:13:34
Postat av: Kapten Torsdag

Knepig fråga, men bästa pinnglassen är nog 88:an. Kulglassen är dock svårare. Jag tror att det snarare är kombinationen som är viktig.



@Herr Måndag: Jag skulle gärna vilja svara på ditt mycket seriösa inlägg (beklagar sorgen), men bloggen tillåter det inte.

2008-06-03 @ 22:16:42
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: izla

jag håller med kapten torsdag om pinnglassen, och vill lägga till att 88:an är typ den enda glassen som har chokladglass i sig. varför ska det vara så svårt att ha chokladglass i en vanlig pinnglass medans resten av glassarna är fyllda med vanlij?!



Vad gäller kulglass, måste jag nog säga vilken smak som helst så länge den har laktrits strössel på, men jag brukar vanligtvis ta glass med daimkulor i eller trippelchoc.

2008-06-04 @ 01:12:07
URL: http://izlaismyhomegirl.blogg.se/
Postat av: Kapten Torsdag

Wooo! Studenten!

2008-06-04 @ 07:24:37
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Fröken Lördag

godaste pinnglassen är helt klart Magnum Yohurt Fresh (som de av någon hemskt korkad anledning bestämde sig för att sluta med)

och godaste kulglassen är nog riktigt god chokladglass och hasselnöts glass. även pistach och typ alla bär brukar vara väldigt goda.

Nästan alla glassmaker är goda :P



Bästa stället är nog en liten italiensk glass affär som ligger vid fridhemsplan. Jag har tyvärr ingen som helst aning om vad den heter dock.

Den ligger typ precis vid tunnelbanan så den är enkel att hitta till! Gå dit! ganska dyra är dom tyvärr.





kramkram

//Fröken Lördag





- Jag kan inte heller svara på Herr Måndags fråga (inte kul när folk dör, men jag tror att just i din farmors fall så var det nog en ganska stor lättnad) och inte heller på Bonusfrågan.

Börjar nästan hålla med Fröken Onsdag och bloggbyte.



kram igen.

2008-06-05 @ 10:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0