Sammling?

Hej allihop,
jag har för länge sedan samlat på gosedjursgrisar men sen slutade jag för några år sen. Men min mamma har tydligen inte förstått det eftersom hon vid varje tilfälle jag får presenter så brukar jag få en gris på något sätt (vanligast i små gosedjur). Jag har flera gånger sagt att jag inte behöver fler men hon verkar inte bry sig. Så numera så har mitt rum i stan och mitt rum på landet blivit lätt översvämmade av just små söta saker med trynen istället för nos.
Så dagens fråga blir

Har du någonsin samlat på något? Om ja, vad och när gjorde du det?



Varma häslningar och kramar
//Kavlajer Tisdag

Kommentarer
Postat av: Kapten Torsdag

Jag samlade på GoGos(eller hur det stavas) när jag var liten. Kommer ihåg att jag grät när de blev stulna.

2008-06-10 @ 19:56:12
URL: http://todaysquestion.blogg.se/
Postat av: Fröken Lördag

Jag har samlat på GoGos och kulor när jag var liten (dock bara i liten skala)... självklart också då på bokmärken, men inte heller det samlandet blev så storskaligt.



Förtillfället samlar jag "endast" på ankor.

((Det låter som ett roligt sammanträffande men jag samlade faktiskt på Ankor redan innan Ankans entré.))

Främst Badankor.

Jag har Vampyr-, Djävuls-, Hjärt-, Ängel-, Popart-, Självlysande-, Färgskiftande-, Jultomte- och Spargrisbadankor.



sådetså.



kramkram

//Fröken Lördag

2008-06-10 @ 22:20:27
Postat av: Tjaaaaa

Jag samlade på kapsyler och kulor när jag var liten. Jag var riktigt stolt över min kapsylsamling.

2008-06-10 @ 23:35:57
Postat av: Herr Måndag

Jag försökte samla på kapsyler, gogos, yoyos (gogo-rippoffen, Pogs (eller hur 17 de myntliknande kartongbitarna med tuffa bilder på nu faktiskt ska stavas), pokémonkort (om än i väldigt liten skala, till skillnad från min bror som var mer hardcore på det), pinnar och frimärken (mest saker jag fått från min far så jag failar där också).



Kapsylerna gick bäst om man räknar bort frimärkena som jag knappt räknar som mina eftersom jag fick så många av far min.



Ja, jag har samlat på lite av varje. Den bästa samlingen jag har idag är dock Baten Kaitos-spel. Jag äger alla två. :P (Visserligen en gnutta skrytfaktor då det andra spelet aldrig släpptes i europa.)

2008-06-14 @ 01:28:20
Postat av: Något Odefinierbart

Haha faktiskt nästan samma sak som du, gosedjur. ^^ Fast jag var inte så inriktadpå just en speciell sort utan mer gosedjur i allmänhet. :D

2008-06-14 @ 15:26:33
URL: http://effieyoshi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0