Försenad Lördag

Hemskt ledsen för att Lördagens fråga är försenad... har egentligen inte så mycket mer att skylla på än att jag prioriterade lite annat (bakning, handling, filmkvällning) än att skriva en fråga igår. Sorry.

Funderade lite inatt över vad jag skulle skriva för fråga, och min mycket trötta och allmännt flummiga hjärna tyckte att jag komnit på den bästa frågan någonsin.


Vem Är du?


Jag själv kan räkna upp en massa om Vad jag är, tjej, 18 år, stockholmska, långhårig osv. Men mycket lite om Vem jag är.
Identitetssökande har alltid funnits, men jag tror att det är väldigt få människor som faktiskt är 100% säkra (eller ens 50% säkra) på vem han/hon är.
Jag är inte säker. Långtifrån.

Jag kan ju i och för sig inte påstå att jag har sökt och letat och funderat jättemycket över Vem jag är. Men ändå.
Är inte det den viktigaste frågan av alla? Att veta vem man är. Eller spelar det ingen roll?
Jag kan inte säga att jag saknar nåt bara för att jag inte är säker på Vem Jag är. Jag vet ju faktiskt Vad Jag är. Och Att Jag är.


Vet att jag inte lyckades Svara på Min egen fråga, men jag överlämnar svarandet åt er.


image145


KramKram
//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: svarta pantern

vem jag är... de är en väldigt bra fråga!!!
jag är en tjej som älskar att prata och jag älskar mina filmer har runt 376 dvd filmer köpta, inte brända :P // puss

2008-03-16 @ 16:42:49
Postat av: Tjaaaa

Jag är Mikael.

2008-03-16 @ 21:46:59
Postat av: Herr Måndag

Jag är 0359. Oavsett vad jag bestämmer mig för att bli kallad kommer dessa fyra siffror följa mig livet ut. Ett namn kan man ju trots allt att byta när man vill, likt ett klädesplagg.

5:an talar (i egenskap av ojämnt tal) dessutom om att jag föddes som pojke. Yay... Vi kan vara lyckliga vi som har våra alldeles egna nummerkombinationer att fröjdas åt...

Därav inte sagt att vanliga namn inte säger någonting om bäraren som person. En av anledningarna till att du får ett namn kan ju vara att föräldrarna vill att du ska utvecklas till en människa med vissa egenskaper. Sedan är de flesta namnen mer välljudande än, till exempel 0359 som tilltalsnamn.

Jag? Jag är olika personer hela tiden. Dör och föds på nytt för varje sekund jag lever. Brukar ha lättast för att lära känna de jag som redan "dött" (OBS. inte försvunnit) då man bara kan analysera bakåt. Krystat? Jepp. Sant? För mig.

2008-03-17 @ 09:16:58
Postat av: Captain Thursday

I am a man! A man, a man, a man!

2008-03-17 @ 14:16:48
Postat av: Fröken onsdag

Hm, vem är jag... Jag är mig själv =) Så gott jag kan iaf... Jag är en typ... ömöjlig fråga. Innom mig vet jag vem jag är. Jag vet nästan helt säkert vad jag skulle göra om något hände, hur jag kommer bete mig i olika situtationer, jag är inte osäker på vem jag är. Men däremot att förkara för andra är näst intill omöjligt. Men säkert väldigt skoj att diskutera =)Men att skriva ner skulle säkert ta dagar/år eller ja... Man ämdrar sig ju hela tiden, så skrivandet skulle öka hela tiden, ju mer man skrev desto mer skulle behöva ändras. Så är det bara =)

Bra fråga! =)

2008-03-17 @ 15:19:55
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag är Färgglad!

Är jag något mer?? Självklart, men färg beskriver allt (A) eller hur?

2008-03-17 @ 22:08:05
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Sire Friday

Jag är Stockholmare, 18, Kille, och är född i stockholm, vilket första 0:an i person nummret betydde för ett tag sedan att man är född i stockholm.

Annars så söker jag och hoppas att någon kan hjälpa mig komma på det^^

2008-03-18 @ 19:24:00
Postat av: hazel

att va den man är .. måste väl va att man mår bra och känner sig tillfreds med sig själv? och med andra .. ? men tänk om man sårar andra genom att vara den man är då. är det bra att vara sig själv då?

tror man kan trassla in sig lite för mkt i den frågan om vem man är :P man är den man är helt enkelt ..

att vara eller icke vara det är frågan!
just nu är jag slö. men så är jag stjärnstoft också. ;p

2008-03-18 @ 19:34:14
Postat av: Mr Monday Jr

Inte den lättaste frågan man kan ställa...

Men svaret för mig blir väll typ: kille, 16, människa, stockholmare, studerande, fjärdedelsgrek, sångare, hetero, mkt integritet, romantisk, gillar att träna, hyfsat osäker, rolig/from time to time, är bra på att vara ensam, gillar folk som tänker innan de talar/folk som har något bra att säga, singel,

Listan bara fortsätter och fortsätter. ;)

2008-03-21 @ 23:58:18
Postat av: Något odefinierbart

Vem jag är..vem är jag..
Man kan räkna upp en massa egenskaper, utseende, personlighet men ändå inte kunna ge nåt fullständigt svar.
Jag är.

2008-03-22 @ 11:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0