Framtiden.

Godmorgon(eftermiddag/kväll/natt beroende på när du läser).
   Det börjar nu bli dags att anmäla sig till sommarkurser på universitet och högskolor, om man har lust med det. Den 15:e mars är sista anmälningsdagen för det. En månad senare är det dags att vara anmäld till fortsatta studier på universitet och högskola m.m. Om man skulle vilja det.
   Det är högtid för de flesta av oss (egentligen en projecering av mig själv) att skaffa sig ett jobb och kanske så småningom flytta hemifrån. Det är bara en tidsfråga innan gymnasietiden är förbi och man tvingas ta sig i kragen lite.  Därav frågan som vissa av oss (typ jag) bävar inför:

Vad har du tänkt dig ta dig till efter gymnasiet? (Krydda gärna på med lite framtidsplaner och/eller flytta-hemifrån-tankar.)

image141
På den tiden hette det "studenten"...

Jag ska jobba efter gymnasiet, parallellt med fortsatt snickrande på spelprojektet. Att sedan någon gång studera speldesign på en lämplig högskola eller ett vackert universitet känns sedan som en bra väg att vandra. Flytta hemifrån har jag velat ett tag. Ska bara fixa ett ordentligt jobb (och finna en lämplig bostad att förhppningsvis dela med en vän).

Ha en Måndag utöver det vanliga! //  Herr Måndag

Kommentarer
Postat av: Tjaaaa

Jag vet inte. Det är gott om tid kvar att tänka.

Eller?

2008-03-10 @ 10:41:13
Postat av: Fröken onsdag

En av anledningarna till att jag inte började på gymnaiet i år, och en av anledningarna till att jag kommer läsa en softarlinje är att jag inte vet... Vet inte vad jag vill, vet inte om jag har några specifika planer. Men antar att jag kommer börja på gymnasiet antingen i höst och vara kvar i Kalmar i tre år (-.-'', eller vänta med gymnasiet ett år till för att sen så fort som möjligt flytta tillbaka till stockholm. Får se, har det inte klart och bestämmt.

Efter det kommer jag antingen jobba med något roligt, eller bara jobba för jobbandets skull. Eller så kommer jag veta vad jag vill hålla på med och då ja, får vi se vad det är i så fall.

Så som ni antagligast förstår så vet jag inte så mycket, men känner mig inte ett dugg pressad eftersom att det finns mycket tid kvar att tänka, leva, testa osv. (så länge jag inte dör typ, blir påkörd eller nått, men den risken är inte så stor =))

Men ja, ha det bäst allesammans! Ses o hörs snarare än snarast!

2008-03-10 @ 14:44:51
Postat av: Fröken Lördag

först och främst måste jag skaffa mig ett jobb... sen blir det väl att jobba samtidigt som gymnasiet, sen så går jag ju inte ut förräns nästa vår så jag har lite tid att tänka (läs "ändra mig ") på... planerna just nu ser ut så att jag (om jag har ett jobb) ska jobba lite, typ nåt år sen kanske plugga nåt skoj på högskola/universitet (småkurser alltså, inget stort) och sen börja på lärarhögskolan...
hemifrån flyttande dröjer det nog ett tag med, i alla fall tills jag gått ut och har ett jobb som jag kan leva på...

jag hoppas i alla fall att alla kommer att överleva framtiden när den nu will hit us...
kramrkam
//Fröken Lördag

2008-03-10 @ 17:32:17
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Kavaljer Tisdag

Tjea jag har nu ett kommande år av att leta jobb (dvs. ett dans jobb) som en galning tills jag går ut skolan nästa vår. Om inte så får jag tillfälligt hitta ett jobb som gör att jag kan betala resor och andra utgifter för att kunna åka på auditions runt hela jorden. Och ha råd med klasser för att träna och bli bättre.

Jag har tidigare varit otroligt nervör inför att inte få ett jobb efter skolan och vad jag skulle göra då. Men jag har nu insett att världen inte går under för att jag inte får ett jobb direkt efter jag har gått ur skolan. Jag vet att jag kommer klara mig
bra (och nu ska jag uppbryta jamtelagen)för jag vet att jag är smart, trevlig, snygg, vidrig och är engagerad i det jag gör. Jag är säker på att jag kommer klara mig hur nu framtiden än ser ut.

2008-03-10 @ 21:33:33
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Något odefinierbart

Jag hoppas kunan flytta hemifrån så fort jag fått ett jobb och kommit igång med studierna en aning. Hoppas ju på att bli någonslags lärare eller, om man får drömma, fotograf.
Och har man tur blir det nån lägenhet nära stan, eller i stan.
Får se vad tiden har att utvisa. =)

2008-03-11 @ 22:56:43
Postat av: Sire Friday

Direkt efter så kommer jag att rycka in, sedan vet jag inte riktigt vad jag kommer att göra. Skulle vilja plugga ekonomi på Handels och ta en master i något bra ämne. Men jag har ju fortfarande tid kvar tack och lov!

2008-03-12 @ 14:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0