Identitets-sökande Lördag

Identiteter... jahaja....

Vi har redan, i tidigare frågor, tagit reda på vilka vi är och varför vi är som vi är så nu kommer då nästa fråga på samma tema...

Vilken egenskap skulle du helst vilja ha? Eller vilken av dina nuvarande egenskaper skulle du vilja "öva upp"
 så den blir starkare, samt vilken av dina egenskaper skulle du helst vara utan?


Och jag tror inte på om någon kommer och säger att han/hon är helt nöjd med hur han/hon är, för det är ingen människa på denna planeten.

Jag skulle gärna vilja öva upp mitt tålamod vad det gäller andra människor, jag hatar att vänta när andra personer håller på att göra något, ibland när folk klantar sig  eller tar onödigt långtid på sig att göra saker blir jag också oerhört irriterad. Så det skulle jag gärna öva upp.
Likaså egenskapen att bråka, tror det skulle göra livet lite enklare om man "vågade"/orkade bårka mera...
En egenskap som jag skulle vilja vara utan är nog min lätta "besserwisser" tänkande.
 Det är inte så kul att rätta folk tyst för sig själv.


image155

Sådär... det där var lite om vem jag skulle vilja bli.

Så min sista uppmaning till er alla är att under den följande veckan försöka utveckla/"dämpa" de egenskaper du känner att du behöver/vill göra detta med... så följer vi upp det nästa Lördag med ännu en Identitetsfråga^^


kram!kram!
//Fröken Lördag 


Kommentarer
Postat av: Något odefinierbart

Jag skulle vilja ha egenskapen att kunna småprata om ingenting. Och jag skulle nog kunna vara utan min avundsjuka. ^^'

2008-03-29 @ 21:24:23
Postat av: Emma

Jag skulle vilja öva upp att ta kritik för saker jag har gjort. Och jag skulle vilja bli av med mitt dubbelmoraltänkande. T.ex. jag kan göra si och så, men när jag ser en annan person göra samma sak kan jag inte acceptera det. Hmm svårt det där.

2008-03-29 @ 22:12:17
Postat av: Herr Måndag

Jag skulle vilja kunna/veta mer. Utöver det hade jag inte bangat på att höja alla mina fysiska grundegenskaper (styrka, smidighet och fysik) med 5.

Skulle gott kunna klara mig utan mitt extrema ogillande av fisk och skaldjur.

2008-04-02 @ 00:12:15
Postat av: Kapten Torsdag

Skulle vilja ha lättare för att sova och skulle vilja bli av med min förjävliga känslighet.

2008-04-02 @ 00:30:43
Postat av: Kavaljer Tisdag

Jag vill bli lite mindre naiv som jag ibland kan vara.
Men inte för att jag lider så enormt av att vara det heller.

2008-04-03 @ 22:36:43
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: h

jag skulle vilja va lite mer rå, och rak-på-sakig, tuffare! i vissa siuationer spec.

och en egenskap som skulle underlätta för mig om den försvann är väl min slarvighet .. och blyghet.

pappa e bäst, peace.

2008-04-08 @ 16:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0