Lördag

Idag blir det ännu en identitetsfråga... efter vi alla fick fundera över Lördagens fråga om vilka vi är så kommer nu följdfrågan.



Vilken enskild händelse tror du har format dig mest till den du är idag? 

Det kan vara någon du lärt känna, en plats du åkt till, ett byte av skola, en uppenbarelse eller allting annat som kan ha inträffat i era liv.

Mitt svar på denna fråga blir helt klart att jag gick om 6an.
Annars hade jag
1, aAdrig kommit ikapp och börjat förstå saker i skolan
2, Aldrig fått så bra lärare som jag fick på ÅSÖ
3, Inte konfirmerat mig ett år senare = aldrig lärt känna alla från konfan + att jag nog inte hade börjat på gruppen och lärt känna alla dessa underbara människor som är mina kompisar (ta åt er)
 Och ,som ankan här bredvid pikade mig om, hade jag aldrig lärt känna honom heller.

Det är nog alltså den händelse som har påverkat mig mest.

image150

kramkram
//Fröken Lördag

Kommentarer
Postat av: Något odefinierbart

Att jag flyttade till en annan stad och bytte skola. Det har format mig enormt.
Hur det kunde vart annars vill jag inte ens tänka på. =)

2008-03-22 @ 11:31:40
Postat av: Lekkit

Om man bortser från det viktigaste, dvs att jag föddes, är det nog den dagen jag bestämde mig för att faktiskt ångra mig och åka med till Gotland. Där lärde jag känna Sire Friday bättre och träffade även vissa andra som jag sedan inte hade kontakt med i ett år, men efter det tog det fart. Efter det har både jag och mitt sätt att se på världen ändrats ganska ordentligt.

2008-03-22 @ 13:39:55
URL: http://lekkit.blogg.se
Postat av: Herr Måndag

Av princip anser jag att alla faktorer är lika viktiga. Jag får nu bortse från dessa principer för att inte dryga ner mitt svar totalt.

Att jag lärde känna(/tjäna?) Tjaaaa och Lekkit under mitt åttonde år i skolan har varit en stor vändpunkt. Om jag inte hade känt dem hade jag förmodligen haft andra värderingar, intressen, vänskapskrets och betyg idag. Så kan det gå.

2008-03-22 @ 18:17:23
Postat av: Kavaljer Tisdag

Den perioden när jag kom ut som bög. Den var svår och nervös men har lönat sig sådant enormt att jag nu är helt annorlunda än vad jag var innan. Det skedde väldigt fort också själva omvandligen, jämfört med hur man har utvecklats innan i sin personlighet.

2008-03-24 @ 16:31:12
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Emma

Konfirmationsperioden, helt klart. Egentligen inte för själva gudläran och allt det där, utan lägret, vännerna, hela grejen. Var verkligen de två bästa veckorna i mitt liv där på björkögården 2005.
Också att jag började i musikskola i 4an har verkligen format mig, eftersom musik nu är mitt största intresse!

2008-03-27 @ 13:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0