Sova....zzzz.....zzZzz...

Hej allihop, idag vad jag och såg "24timmar Berlin" på kulturhuset.
Jag ska inte säga förmycket om själva föreställningen (om någon nu skulle se den snart) men jag kan väll säga att det är inget man "måste" se.
Dock så märkte jag som jag så många andra gånger har gjort förut. Att när jag sitter i en teater, med mörkt rum, massa människor omkring mig, saker händer på scen, växlande ljus, ljud, energi, röster, personligheter, känslor. Ja de sakerna som oftast bygger scenkonst. Just där, där har jag otroligt lätt för att kunna slappna av och somna. Dock så är det inte alltid så att jag vill somna där (oftast av ren respekt till aktörerna, men ibland också av att det är intressant), men jag har fått en väldigt bekvämt tillfälle att kunna slappna av just där vilket får min kropp att gärna hamna i viloläge.
Så jag undrar....

Var har du lättast att somna?
(i en säng, sittande, stående, bland flera, med en person brevid, ensam?)
&
Varför tror du att du har lätt att somna just på det sättet?

image152

Jag har också väldigt lätt för att råka somna på historia lektionerna. Troligtvis eftersom de är alltid efter lunch och det blir som en liten siesta.  Annars i huvudtaget så har jag ganska lätt för att somna var som om jag vill. Dock så har jag märkt att jag sover "sämre" (jag sover fortfarande inte dåligt) när jag sover brevid en person som jag bryr mig mycket om. Troligtvis för jag är rädd att jag ska störa och skada personen om jag rör på mig förmycket.

Mvh
//Tisdag

Kommentarer
Postat av: Fröken Lördag

Jag kan somna överallt. Sålänge som jag är trött så spelar det ingen roll var jag är. Däremot så vaknar jag lätt om jag sover på ett ovant ställe, eller om jag vet att jag snart ska upp.
varför jag kan sova överallt är nog för att jag uppskattar sömn så oerhört mycket (hatar när man sovit för lite)att jag struntar i om det är obekvämt eller fel tillfälle eller ser skumt ut...

kramkram
//Fröken Lördag

2008-03-26 @ 11:58:23
URL: http://todaysquestion.blogg.se
Postat av: Dennis

Nämen är det Noah!? Är det sjäalvaste Noah som har skrivit eller är du en kompis till honom? =P

Jag älsakr mina drömmar! Jag har alltid så störda och jag kommer ihåg dem i detalj också =P

2008-03-26 @ 21:34:10
URL: http://metrobloggen.se/tonarsskalle.se
Postat av: Kavaljer Tisdag

Hahah jah det är jag ;) fast den här bloggen delas med 6 andra personer så ;)

fan vad avundsjuk jag är, jag har helt fantastiska drömmar dock så hatar ajg för jag glömmer de flesta så snabbt :/

[Inlägget här har inte så mycket med dagens fråga att göra, bara så folk förstå ;) ]

2008-03-27 @ 09:39:39
URL: http://petope.blogsome.com/
Postat av: Emma

Jag somnar bäst i min fotölj när jag läser läxor. Ganska jobbigt, men det känns som om det är mycket bättre att sova än att lära sig saker. I vissa fall. Annars är ju sängen kanon, och man ska helst varit uppe sent så man är helt utmattad när man går och lägger sig. Eller somna till musik funkar alltid också. Åh vad jag blev sugen på att sova nu haha! ^^

2008-03-27 @ 13:01:32
Postat av: Tjaaaa

Jag somnar enklast när jag kollar på film eller dyl. med andra personer och lutar mig mot någon.

2008-03-27 @ 14:30:27
Postat av: Något odefinierbart

Jag kan somna när och var som helst om jag är riktigt trött. Lättast är nog ändå i en stor mjuk säng med massor av kuddar och gosedjur. Då sover jag som en baby. Jag tror det är för att jag gillar mjuka och kramgoa saker. Nånslags trygghet antar jag, som att inget kan skada eller störa mig då.

2008-03-28 @ 00:00:38
Postat av: Kapten Torsdag

Jag kan somna lite varstans, så länge jag inte sitter upp dvs (internt skämt).

2008-03-28 @ 14:30:37
Postat av: Herr Måndag

Jag kan sova på (i stort sett) vilken plan horisontell yta som helst. Sålänge jag inte står eller sitter upp. Misstänker att det är en vanesak med biologiska skäl.

2008-04-02 @ 00:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0